به گزارش ایرنا، سید مصطفی آیت الهی موسوی در سفر به شهرستان ریگان و بازدید از روند مالچ پاشی در این شهرستان با تقدیر از دست اندرکاران این پروژه افزود: روند اجرای پروژه مالچ پاشی در این شهرستان مطلوب است.
وی اظهار کرد: با اجرای طرح مالچ پاشی در شهرستان ریگان در آینده نزدیک شاهد کاهش پدیده ریزگردها در این شهرستان خواهیم بود.
معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نیز گفت: 50 درصد سطح این استان را بیابان در برمی گیرد و 20 درصد بیابانهای کشور در استان کرمان قرار دارد.
علی زنگی آبادی عنوان کرد: بیش از چهار میلیون هکتار کانون بحران فرسایش بادی در استان کرمان وجود دارد که بیشترین آنها در شرق این استان قرار دارد.
وی با بیان اینکه جاده ترانزیت ریگان - ایرانشهر - چابهار - ریگان - بم از محورهای اصلی استان کرمان است اظهار کرد: بیش از 190 هزار هکتار کانون بحرانی در حاشیه این محور وجود دارد.
معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان عنوان کرد: 2 باد غالب در شرق استان کرمان وجود دارد که باد گرم این مناطق موجب فرسایش بادی و ایجاد کانونهای بحران فرسایش بادی در شرق استان کرمان شده است.
زنگی آبادی افزود: تاکنون بیش از 24 هزار و 500 هکتار از اراضی استان کرمان نهالکاری، 195 هزار بادشکن و هزار و 765 کیلومتر ایجاد تله رسوب گیر انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: عملیات مالچ پاشی در شهرستان ریگان در سطح پنج هزار هکتار از کانونهای بحران فرسایش بادی در حال انجام است که طی 2 سال در شهرستانهای شرقی انجام خواهد شد.
فرماندار ریگان نیز گفت: تاکنون بیش از 15 روستای این شهرستان به دلیل هجوم شنهای روان و ریزگردها خالی از سکنه شده است.
امین باقری تصریح کرد: بیش از 50 روستای ریگان در محاصره ریزگردها و توفانهای شدید شن قرار دارد که در صورت مهار نشدن ریزگردها شرق استان روبه نابودی است.
وی خشکسالی و از بین رفتن پوشش گیاهی را از جمله بروز پدیده ریزگردها و توفان شن در این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: شهرستان ریگان نیمی از سال را گرفتار توفان شن و ریزگردها است.
خبرنگار: موسی ملاییان ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7442/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.