به گزارش ایرنا مجتبی صدیقی روز چهارشنبه در نشست با رئیس و مسئولان دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: از این مبلغ 830 میلیارد ریال وام به دانشجویان دکترا و 450 میلیارد ریال به سایر دانشجویان اختصاص پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: 21 نوع وام توسط صندوق رفاه دانشجویی پرداخت می شود و در سال جاری میزان وام ها 20تا 25 درصد افزایش یافته است.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در بحث ارائه خدمات دانشجویی رشد بسیار قابل توجهی داشته ایم، هر چند اعتراف می کنیم که دانشجویان باید شرایط بهتری برای زندگی داشته باشند.
وی افزود: در بخش خوابگاه ها شاهد افزایش ظرفیت و ارتقاء کیفیت هستیم و افزایش سطح کیفیت خوابگاه ها در دستور کار وزارت علوم است.
صدیقی با اشاره به مشارکت و کمک خیران در ساخت خوابگاه های دانشجویی گفت: خیران کمک های موثری در این زمینه داشته اند و در 2 سال گذشته چهار هزار میلیارد ریال از سوی خیران هزینه شده است.
وی افزود: خوابگاه های دولتی ساماندهی شده اند و مسئولیت صدور مجوز و نظارت برعهده دانشگاه ما در هر استان گذاشته شده است.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهارکرد: همچنین در خوابگاه های دانشجویی کشور 100 اتاق تندرستی در سال گذشته پیش بینی شده که در سال جاری نیز همین تعداد اختصاص پیدا خواهد کرد.
صدیقی بیان کرد: در سال گذشته خیران بورسیه یک هزار و 200 دانشجوی مستعد کم بضاعت را برای تحصیل در دانشگاه ها تقبل کرده اند.
وی افزود: همچنین در بخش تغذیه، آشپزخانه و سلف سرویس نیز در دانشگاه های کشور ارتقاء کیفیت خدمات را دنبال کرده ایم.
وی با بیان اینکه روند توسعه و حرکت علمی دانشگاه ها رو به رشد است تصریح کرد: رتبه علمی کشور هر سال نسبت به سال گذشته بهتر شده است.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جذب دانشجویان غیر ایرانی برای بین المللی شدن آموزش عالی از برنامه های این وزارتخانه است.
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز گفت: 16 هزار دانشجو در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقاطع کارشناس تا دکترا تحت تدریس 650 نفر عضو هیئت علمی، مشغول به تحصیل هستند.
محمدعلی طاهر افزود: طرح های علمی و پژوهشی زیادی در این دانشگاه در دست اجرا است و برخی از اساتید این دانشگاه شهرت جهانی دارند.
وی با اشاره به رتبه خوب دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: اگر معیار را در خروجی های دانشگاه به تحصیلات تکمیلی بدانیم این دانشگاه رتبه های بالاتری را نیز کسب می کند.
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به کمبود ظرفیت خوابگاه های دانشگاه بیان کرد: 300 نفر به ظرفیت خوابگاه های دانشگاه شهید باهنر در سال جاری افزوده شده اما یک هزار و 500 نفر از دانشجویان با مشکل خوابگاه روبرو هستند و خیران باید در این زمینه کمک کنند.
در حاشیه این نشست که با حضور رئیس صندوق رفاه دانشجویی کشور برگزار شد به مناسبت هفته دفاع مقدس از سه نفر از دانشجویان فرزند ایثارگر تجلیل به عمل آمد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت **انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7437/3029/1772
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.