محمود اسکندری نسب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این حجم سرمایه گذاری معادل 79 درصد اعتباری است که در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان دولت دهم در این شهرستان به بخش صنعت اختصاص داده شده است.
وی تصریح کرد: تا قبل از دولت تدبیر و امید در این شهرستان تنها 2 واحد قطعات پیش ساخته بتنی فعالیت داشت که بعد از گذشت چهار سال از فعالیت دولت هم اکنون شاهد فعالیت چهار کارخانه بزرگ در این شهرستان هستیم.
وی از صدور 25 مجوز صنعتی در این شهرستان نیز خبر داد و گفت: این مجوزها در دولت یازدهم صادر شده است که معادل 78 درصد از تمامی مجوزهای صادر شده بعد از انقلاب در این شهرستان محسوب می شود.
وی کارخانه لبنی در این شهرستان را از مهمترین طرح های این شهرستان اعلام کرد و گفت: عملیات احداث این کارخانه در شهرک صنعتی با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان شروع شده است.
وی یادآور شد: این کارخانه با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریالی برای 200 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.
وی تصریح کرد: کارخانه تولید انواع آهک با سرمایه گذاری بیش از 192 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم 55 نفر نیز از دیگر طرح هایی است که عملیات اجرایی آن شروع شده است و در طی یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در ادامه خاطرنشان کرد: هم اکنون سه پهنه معدنی به مساحت 2 هزار و 711 کیلومتر مربع در شهرستان قلعه گنج وجود دارد که با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در حال بهره برداری است.
وی ادامه داد: یک پهنه بزرگ معدنی نیز در این شهرستان شناسایی شده است که در آینده ای نزدیک با تکمیل عملیات اکتشافی در این پهنه ها، تمامی پتانسیل های معدنی شهرستان شناسایی و فعال خواهند شد.
وی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید چهار معدن با مواد معدنی کرومیت، آهن، مس و منگنز در این شهرستان فعال شده است.
به گزارش ایرنا، تعداد کل پروانه های بهره برداری معدنی در جنوب کرمان 83 فقره اعلام شده است که 45 پروانه از این تعداد در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است و همچنین تعداد 172 فقره پروانه اکتشاف در تاریخ جنوب استان به ثبت رسیده که 89 پروانه اکتشاف در دولت تدبیر و امید بوده است.
در مجموع 51.7 درصد از پروانه های اکتشاف و 54.2 درصد از پروانه های به بهره برداری رسیده در بخش معدن در جنوب کرمان در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.
همچنین 70 درصد از کرومیت کشور از این منطقه استخراج می شود و رتبه سوم ذخایر مواد معدنی کشور به جنوب کرمان اختصاص دارد.
در پی دستور مقام معظم رهبری به رییس بنیاد مستضعفان برای آبادانی شهرستان محروم قلعه گنج در جنوب استان کرمان این بنیاد با حضور جدی در جنوب استان کرمان نقش تعیین کننده ای در آبادانی این خطه از میهن اسلامی برعهده گرفته است.
براساس این طرح ؛ 200 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بنیاد مستضعفان برای سرمایه گذاری و اجرای طرح ها توسط مردم و بخش خصوصی در استان کرمان در نظر گرفته شده و سقف پرداخت تسهیلات بنیاد برای هر طرح 30 میلیارد ریال است که در صورت جذب، این مبلغ افزایش خواهد یافت.
سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
شهرستان قلعه گنج با 14 هزار و 200 کیلومتر مربع مساحت در فاصله این شهرستان تا مرکز استان 420 کیلومتر است.
خبرنگار و انتشاردهنده: روح الله صائب *
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.