ایان گیز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از این سفر بازدید از پروژه های آموزشی و مسکن پناهندگان افغان و امکان سنجی در کمک رسانی به پروژه های آینده است.
وی ضمن تقدیر از دولت ایران به دلیل فراهم کردن امکان این سفر، استرالیا را در کمکهای جهانی پیشقدم دانست و گفت: به خود افتخار می کنم که استرالیا نیز سهم کوچکی در کمک به پناهندگان افغان ساکن ایران دارد.
وی گفت: استرالیا برای کمک به پناهندگان دنبال راهکارهای دراز مدت و پایدار است.
وی افزود: تعداد زیاد پناهندگان کمک رسانی به آنان را با دشواریهایی مواجه می کند بخصوص در بخش مسکن و بهداشت مشکلاتی ایجاد می شود اما تلاش داریم به رفع این مسائل کمک کنیم.
وی تصریح کرد: انجمن NRC در کرمان اقدامات بسیار خوبی انجام داده از جمله اجرای طرح دستگاه تصفیه آب واقع در دشت زحمتکشان و تامین سرپناه برای پناهندگان مهمانشهر بردسیر که بخشی از مشکلات مهاجران را برطرف می کند.
وی بیان کرد: استرالیا طرح بیمه سلامت پناهندگان را اجرا کرده و کشوری مهاجرپذیر است که سالانه تعداد زیادی مهاجر از کشورهای مختلف را می پذیرد.
وی گفت: مهمترین نیازهای پناهندگان در ایران با توجه به بازدیدهای انجام شده آموزش است که در سرنوشت و آینده افراد نقش زیادی دارد.
وی ادامه داد: نیازهای مهم دیگر پناهندگان در ایران در بخش بهداشت، درمان و اشتغال است.
وی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در امر آموزش رایگان برای همگان، گفت: امیدواریم اثرات این طرح را برای جامعه افغان ساکن ایران مشاهده کنیم.
سفیر استرالیا به اتفاق همراهانش و اعضای NRC کرمان به بررسی مسائل و مشکلات مهاجران افغان پرداختند و با نمایندگان آنها به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.
این تیم پس از راه اندازی پروژه 94 واحد سرپناه از سالن گلیم بافی و سیستم فاضلاب مهمانشهر بردسیر بازدید کردند.
اردوگاه افاغنه در بردسیر که به نام مهمانشهر معروف است، حدود 30 سال است که در این شهرستان ایجاد شده و در حال حاضر حدود سه هزار افغانی مهاجر را در خود پناه داده است.
مهمان شهر در هفت کیلومتری جاده بردسیر - بیدخوان و در جنوب بردسیر قرار دارد.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7421/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.