سلحشور سالاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی کشور از هشتم تا دهم شهریور ماه سال جاری با حضور 20 تیم از استان های کشور به مدت سه روز در استان مازندران برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: سامی سلطانی در وزن 45 کیلوگرم در رده سنی جوانان مقام اول، ابوالفضل شهریاری در وزن 45 کیلوگرم در رده سنی نوجوانان و محمدیوسف سروستانی در وزن 80 کیلوگرم در رده سنی بزرگسالان مقام سوم این مسابقات را کسب کردند.
وی عملکرد تیم جیرفت را در این مسابقات خوب ارزیابی کرد و گفت: باید به ورزش پایه بیشتر توجه شود تا شاهد قهرمانی های بیشتری در سال های آینده باشیم.
کیک‌بوکسینگ ترکیبی از رشته‌های رزمی موای تای، کاراته و بوکس است؛ کیک بوکسینگ ورزشی رزمی است که تنها 30 سال از تولد آن می‌گذرد.
در کیک بوکسینگ ضربات دست، پا، زانو، آرنج و گرفتن همدیگر آزاد است و زدن حریفی که بر روی زمین افتاده ممنوع است؛ به طورکلی هدف از تمرینات کیک بوکسینگ دفاع ازخود، به دست آوردن آمادگی جسمانی و هم چنین به عنوان ورزش رزمی می‌باشد.
23 هیات ورزشی فعال با هفت هزار ورزشکار در شهرستان جیرفت سازماندهی شده اند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز** انتشار دهنده: روح اله صائب*
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.