به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز شنبه در آئین افتتاح کارگاه مرکزی پروژه اقتصاد مقاومتی سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک کشور (سیماک) در کرمان افزود: یکی از خدمات بزرگ دولت یازدهم در حوزه ارتباطات و فنآوری اطلاعات و نشان دهنده همت وزیر این وزارتخانه و بر این اساس شاهد اجرای پروژه های بزرگی از جمله سیماک هستیم.
وی با اشاره به اینکه تعامل سازنده با دنیا یکی از اصول اولیه پیشرفت کشور است ادامه داد: اینترنت در حقیقت زمینه این ارتباط را به آسانی فراهم می کند.
وی با تاکید بر اینکه یکی از عوامل عقب ماندگی کشور ما، بروکراسی زائد اداری است عنوان کرد: بروکراسی های زائد اداری از 100 سال قبل ایجاد شده و روز به روز افزایش یافته است.
وی گفت: رتبه امروز کشور در فضای کسب و کار، نتیجه تمرکزگرایی، عدم تناسب مسئولیت ها و اختیارات و وجود قوانین زائد و اضافه ای است که به اقتصاد کشور در همه بخش ها تحمیل شده است.
رزم حسینی عنوان کرد: معتقدیم سیستم اداره حکومتی استان کرمان در حوزه اختیارات اقتصادی باید مختار باشد تا بتواند طرح های بزرگی را اجرایی و عملیاتی کند و در این رابطه برخی وزارتخانه ها این موضوع را پذیرفته و اختیارات خود را واگذار کرده اند.
وی عنوان کرد: به عنوان مثال با تفویض اختیارات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان کرمان که در گذشته پنج هزار تخت بیمارستانی کمبود داشته است امروز 2 هزار و 500 تخت بیمارستانی در دست احداث است.
وی تصریح کرد: به یقین مدیران دلسوز استان کرمان در اجرای پروژه سیماک همکاری لازم را خواهند داشت و در این رابطه باید از تجربیات جهانی نیز استفاده کنیم.
رزم حسینی گفت: باید تلاش کنیم مردم دچار بروکراسی های اداری نشوند زیرا اقتصاد کشور کمبود سرمایه ندارد بلکه کمبود مدیریت یکپارچه صحیح دارد.
وی با اشاره به اینکه امروز یک دولت خردگرا در صدر امور است گفت: نباید نگاه سیاسی به دولت ها داشت و باید نگاه کارآمدی به دولت ها داشت و دید که چه دولتی با خرد کشور و امور را اداره می کند.
وی ادامه داد: حرکت های آغاز شده در استان کرمان از جمله سامانه سیماک می تواند موجب ارتقاء اعتماد عمومی، از بین بردن فساد و تسهیل انجام امور شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.