به گزارش ایرنا رضا فلاح روز یکشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت افزود: از ابتدای سال جاری بمنظور تحقق این مهم با آموزش تربیت کادر متخصص 40 خواهر و 40 برادر و همچنین ورود حوزه جوانان و داوطلبان به بحث کاهش آسیب اجتماعی اقدامات آغاز لازم شده است .
وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی پروژه های زیادی در حوزه درمان و داوطلبان جمعیت هلال احمر اجرایی شده و تاکید این نهاد بر احداث مراکز درمانی در سطح استان است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: بر اساس برنامه ریزی ابلاغ شده از استانداری کرمان، غبارروبی شهدا، نشست هم اندیشی داوطلبان با حضور رئیس جمعیت داوطلبان و روسای شعبات، حضور اعضای جوانان و امدادگران در نماز جمعه، برپایی ایستگاه خادم و آموزش های اولیه به مردم و نمازگزاران، ازجمله برنامه های این نهاد در هفته دولت است.
وی افزود: از دیگر برنامه های این هفته دیدار با امام جمعه و استاندار کرمان، افتتاح ساختمان جمعیت هلال احمر راور، افتتاح خانه های هلال کرمان، رفسنجان و زرند، ملاقات مردمی، مسابقات فرهنگی و ورزشی، ارائه خمات پزشکی به مردم، برپایی کلاس های امداد و نجات به مردم با تخفیف 70 درصد است.
فلاح عنوان کرد: در حوزه آموزش برگزاری 2 دوره تخصصی در حوادث و بلایا، ایجاد مانور تیم های درمان اضطراری، پنجمین المپیاد آماده طرح دادرسان، کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد، برنانه ریزی مباحث طرح ملی خادم و پیشگیری از آسیب اجتماعی، عقد تفاهم نامه مرکز جراحی محدود، حضور تیم امداد و نجات هلال احمر در مانور فرودگاه و برگزای اولین آموزش کشوری تیم های واکنش سریع در کرمان، بوشهر و فارس، بیست و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی رفاقت مهر، اعزام کاروان سلامت به روستاها و مناطق محروم زرند، راور بافت از دیگر برنامه های این نهاد است.
وی گفت: برقراری ارتباطات دوسویه مسئولان و مردم، افزایش سطح آموزش، جذب حداکثری مشارکت و ظرفیت خیران و نیکوکاران، جذب داوطلبانه با هدف ارتقای سطح کیفی جمعیت هلال احمر، ترویج فرهنگ وقف نیز تا پایان سال اجرایی می شود.

** بیش از 60 هزار خانوار آموزش های طرح خادم را فراگرفتند
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این نشست گفت: بیش از 60 هزار خانوار در سال گذشته مراجعه به درب منزل داشتیم که آموزش های طرح خادم را فراگرفتند.
هادی فرشید افزود: در طرح خادم تسهیلگران بیش از 12 مرحله در سال به درب منازل مراجعه و 15 سئوال می پرسند و میزان آمادگی خانوارها را می سنجند که در ایران آمادگی مردم کمتر از 9 درصد است.
وی بیان کرد: با اجرای طرح خادم در افق سال یکهزار و 400 این آمادگی به وضع مطلوبی خواهد رسید و در این طرح آموزش هایی بسته به مخاطره هر شهر و منطقه داده می شود.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: طرح خادم بیش از یک سال در کشور اجرایی شده و در استان کرمان به صورت ویژه به آن پرداخته شده است.
وی افزود: جمعیت هلال احمر همواره دوره های آموزشی رایگان را برگزار می کند و از مردم می خواهیم با شرکت در این دوره ها آمادگی خود را در برخورد با حوادث بالا ببرند و همچنین در اجرای طرح خادم همکاری کنند.

**20 هزار نفر عضو داوطلبان هلال احمر کرمان
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز اظهار کرد: حدود 20 هزار نفر عضو حوزه داوطلبان طلبان استان کرمان هستند و در سامانه ساجد ثبت شدند و در پنج ماهه نخست سال جاری 659 نفر عضو این نهاد شدند.
حسین سام زاده گفت: حوزه داوطلبان به آسیب اجتماعی ورود کرده و در این زمینه با 20 سازمان مردم نهاد تفاهم نامه منعقد شده و 350 سبد غذایی و 2 هزار بسته آموزشی در هفته دولت توزیع می شود.
وی افزود: باید جذب را گسترده و از مشارکت مردم بیشتر استفاده شود لذا خانه های هلال احمر تاسیس شدند و استاندار کرمان به فرمانداران دستور همکاری با جمعیت هلال احمر برای احداث 56 خانه هلال تا پایان شهریورماه داده است.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان ادامه داد: هم اکنون 51 خانه هلال در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد 20 خانه فعال هستند که این آمار تا پایان سال به 156 خانه هلال فعال خواهد رسید و خدمات این نهاد به دهستان ها و بخش ها می رسد.
وی گفت: افراد در قالب گروه های حمایت، هدایت و مهارت با حوزه داوطلبان این نهاد همکاری دارند و این حوزه با افراد بالای 29 سال همکاری دارد.

**کلینیک دندانپزشکی هلال احمر بزرگترین کلینیک کرمان
همچنین اشرف گنجوئی معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان کرمان در این نشست تصریح کرد: بزرگترین کلینیک تخصصی دندانپزشکی استان کرمان و سه داروخانه زیر نظر معاونت درمان جمعیت هلال احمر استان کرمان در این استان فعال هستند.
مجید اشرف گنجویی گفت: حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی در 2 بخش بهداشت و درمان اضطراری فعالیت می کند و 7 تیم مراقبت بهداشت درمان پایه و 3 تیم بیمارستان سریع الاستقرار در استان کرمان وجود دارد که در زمان تخریب اورژانس تاسیس می شود.
وی افزود: خدمات مختلف مراکز درمانی جمعیت هلال احمر با تعرفه و قیمت تمام شده، ارائه می شود و بسیار به صرفه است.

** کاهش حوادث در کرمان
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: حوادث در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از 650 مورد به 552 عدد رسیده و حوادث سیل و آبگرفتگی و زلزله در استان کرمان افزایش داشته است.
محمد حیدری پور با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در سال گذشته عملیات رهاسازی کمتری داشت افزود: امسال این نهاد 130 مورد عملیات رهاسازی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: این معاونت در زمینه آمادگی، پیشگیری، پاسخگویی و مقابله با حوادث فعالیت دارد لذا ابتدا افراد آموزش می بینند و در تیم ها ساماندهی می شوند.

**28 هزار نفر عضو حوزه جوانان هلال احمر کرمان
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت: 28 هزار نفر عضو معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان هستند و افراد به صورت اینترنتی می توانند عضو ای حوزه شوند.
کیوان علیزاده با بیان اینکه جمعیت هلال احمر قدیمی ترین تشکل کشوری در حوزه جوانان است افزود: افراد پنج تا 29 سال زیر نظر حوزه جوانان جمعیت هلال احمر فعالیت می کنند.

**فعالیت فرهنگی و نظارتی دفتر نمایندگی ولی فقیه در هفته دولت
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این نشست گفت: فعالیت این حوزه در هفته دولت در 2 بخش فرهنگی و نظارتی خلاصه می شود.
حجت الاسلام مجید سجادی افزود: برپایی مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، کارگاه آموزشی عفاف و حجاب و سبک زندگی با محوریت فرمایشات مقام معظم رهبری، تفسیر قرآن و نهج البلاغه، برپایی شورای امر به معروف، بازدید از شعب شهرستان ها از جمله برنامه های دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمان است.
جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان مستقل و عام المنفعه در حوزه جوانان، امداد و نجات، بهداشت و درمان، داوطلبان و آموزش خدمت رسانی می کند.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار : بهنام احمدی *
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.