به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست کارشناسی و بررسی تجمیع روستایی طرح امید و آبادانی روستاهای استان کرمان به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در روستاها اشاره کرد و افزود: خدمات زیادی در روستاهای استان کرمان توسط دولت های مختلف و نظام جمهوری اسلامی بعد از انقلاب اسلامی انجام داده شده است.
وی یادآورشد: خشکسالی های پیاپی سالهای اخیر به اقتصاد روستاها آسیب جدی زده و منجر به مهاجرت روستاییان به شهرها و حاشیه نشینی شده است.
استاندار کرمان با اشاره به ارائه خدمات در حوزه زیرساخت ها در روستاها تصریح کرد: دولت ها نتوانسته اند در حوزه اقتصادی اقداماتی را انجام دهند که سبب جلوگیری از این مهاجرت شود که در این راستا باید ظرفیت های استان را در حوزه روستایی ساماندهی کنیم تا بتوانیم در راستای رونق اقتصادی روستاییان اقدامات موثری انجام دهیم.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه در برخی روستاهای استان کرمان طرح هادی روستایی اجرا شده است، اما این اقدامات تاثیر چندانی در کندی روند مهاجرت روستاییان به شهرها نداشته است خاطرنشان کرد: قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده دار توسعه شهرستان رودبارجنوب شده است.
وی ادامه داد: مقرر شده زیرساخت های این منطقه توسط دولت ایجاد شود و اقدامات توسعه ای دیگر را قرارگاه قدس انجام خواهد دهد.
وی از تخصیص اعتباراتی برای رونق اقتصاد روستاییان استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: باید اقتصاد روستاییان به گونه ای تقویت شود که روستاییان در روستاها باقی بمانند که در این راستا در فاز اول تجمیع روستاهای زهکلوت شهرستان رودبار جنوب در دستور کار قرار گرفته است.
استاندار کرمان تزریق پول بدون هدف به پیکره جامعه را بی فایده عنوان کرد و گفت: تزریق پول و خدمات بدون برنامه، هیچگونه توسعه ای ایجاد نخواهد کرد لذا خدماتی که در روستاها از سوی دستگاه های دولتی انجام می پذیرد، باید هدفمند و مستمر باشد.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه طرح تجمیع روستاها باید همچون طرح همیاران آب و سایر طرح های اجرایی در استان کرمان با جدیت دنبال شود افزود: ایجاد زنجیره اقتصادی در بین روستاها از الزامات است بنابراین باید منظومه اقتصادی در مناطق مختلف استان از جمله مناطق روستایی ایجاد شود.
** افزایش50 برابری اعتبارات محرومیت زدایی در جنوب شرق کشور
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران نیز با تاکید بر اینکه دیدگاه و نظرات استاندار کرمان موجب تحولات زیادی در استان کرمان و منطقه شده است یادآورشد: بحث معیشت و سفره مردم در دست مدیران است و مردم ولی نعمتان ما هستند بنابراین همگان باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات کشور را مرتفع سازیم.
سردار محمد مارانی، اسکان و اشتغال را جزء برنامه های سپاه قدس در شهرستان رودبار جنوب و در راستای اجرای طرح تجمیع روستاها عنوان کرد و گفت: هنوز پس از گذشت 38 سال از عمر انقلاب اسلامی بعضی از انسان ها از حداقل های زندگی معمولی برخوردار نیستند و به نان شب محتاج هستند.
وی رزم حسینی را برای استان کرمان یک فرصت دانست و افزود: سپاه قدس به عنوان یک نیروی انقلابی در اسکان و معیشت مردم رودبار جنوب می تواند کمک کند تا بخشی از مشکلات مردم این منطقه مرتفع شود.
سردار مارانی یادآورشد: طی مذاکرات انجام شده مقرر شد زیرساخت ها توسط دولت و جا به جایی و اسکان هم توسط قرارگاه قدس جنوب شرق انجام شود و در فاز اول برای اجرای طرح تجمیع روستایی پنج روستا (روستاهای پتکی، گاوچهاران، پیرخوشاب،در راس، کنج کسور) با 200 خانوار مدنظر قرار گرفته است.
مدیران دستگاه های اجرایی استان کرمان در ادامه به بیان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود در راستای اجرای طرح تجمیع روستایی در شهرستان رودبار جنوب پرداختند.
طرح امید و آبادی روستایی به صورت تجمیع روستا در استان کرمان پس از بازدید سرزده استاندار کرمان 22 آذرماه سال گذشته از روستای چاه ابراهیم و دیدار با اهالی این روستا، پس از عبور از مناطق سخت گذر از سوی استاندار کرمان مطرح و پس از مذاکرات و جلسات متعدد نهایتا در هجدهمین روز از تیرماه 1396 به صورت رسمی کلید خورد و وارد فاز اجرایی شد.
این نشست با حضور فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.