به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی در همایش انقلاب اسلامی در استان کرمان به روایت اسناد ساواک افزود: نقش سردار سلیمانی به عنوان یکی از سربازان ولایت و از فرزندان غیور این سرزمین در تامین امنیت کشور بی بدیل است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه های عمرانی و زیرساخت ها نیز خدمات بزرگی در طول دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران انجام شده است ادامه داد: خدمات انقلاب اسلامی در کشور بی نظیر است و به عنوان مثال در استان کرمان که در گذشته سه موتور برق وجود داشته امروز، نیروگاه های سه هزار و 500 مگاواتی برق در دست احداث است.
وی با اشاره به اینکه کاستی هایی نیز در استان کرمان وجود دارد گفت: اگر از هر یک از مبارزان انقلابی سئوال کنیم که چرا انقلاب کردید به یقین خواهند گفت که انقلاب کردیم که ارزش های اسلامی احیا و اخلاق در کشور محقق شود.
رزم حسینی اظهار کرد: با وجود همه پیشرفت های انجام شده، در حوزه اقتصادی نتوانستیم به کارآمدی نظام آنگونه که شایسته نظام است دست یابیم و برای این مهم نیازمند وحدت سیاسی هستیم و با اختلاف و نزاع نمی توانیم کشور را به پیش ببریم.
وی تصریح کرد: حرکت استان کرمان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است و در این مسیر نیز نیاز به وحدت داریم.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: برای استمرار جمهوری اسلامی باید همانگونه که در عرصه فرهنگ و دیانت تبلیغ می کنیم در حوزه اقتصادی و توسعه اقتصادی نیز اقدام کنیم.
وی ادامه داد: باید با پیروی از ولایت فقیه و با دولت کارآمدی که امروز مردم به آن رای داده اند در حوزه اقتصادی نیز فعالیت هایی را انجام دهیم که مردم از مزایای آن بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار، کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه اقتصادی را باید به صورت جدی دنبال کنیم گفت: کاهش آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی است و نمی توانیم بپذیریم که جمعیت 2 برابر شده و زندانیان ما 10 برابر شود.
استاندار کرمان در ادامه بیان کرد: یکی از کارهای بسیار مهمی که باید صورت می گرفت که شاید یک مقدار نیز برای انجام آن دیر شده، کاری است که اکنون از سوی اداره کل انجام شد.
وی ادامه داد: تبیین نقش کرمان در انقلاب اسلامی انجام شده که یکی از کارهای بسیار بزرگ و مهم انقلاب اسلامی است.
رزم حسینی گفت: تاریخ نگاران می توانند نقش واقعی علمای دین، فرهنگیان، دانشگاهیان و سایر اقشار را در دوران قبل از انقلاب که دوران خفقان بود، تبیین کنند.
وی با تاکید بر اینکه استان کرمان محل پرورش بزرگان زیادی بوده است گفت: تاریخ کرمان سرشار از شخصیت های بزرگ، علما، ادیبان و فرهنگیانی بوده و هست که باید همواره قدردان آنها باشیم.
رزم حسینی افزود: علمایی که در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه کردند و در راس آنها آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله افتخارات استان کرمان و همچنین آیت الله صالحی کرمانی، آیت الله جعفری، موحدی کرمانی، شهید باهنر، شهید علی ایرانمنش، آیت الله محمد هاشمیان، حاج شیخ عباس پورمحمدی، شیخ محمد فلاح، برادران انصاری، حجت الاسلام توکلی، حجت الاسلام فهیم کرمانی، حجت الاسلام دعائی و آیت الله حقیقی بزرگانی بودند که در دوران انقلاب تلاش های زیاد و ماندگاری داشته اند.
وی تاکید کرد: آیت الله جعفری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان همواره محور وحدت استان کرمان بوده و هست و نقش وی در دوره بعد از انقلاب در استان، در دوران دفاع مقدس و نیز هم اکنون همواره زمینه ساز توسعه وحدت بوده و خواهد بود.
وی یادآور شد: اکنون در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و می بینیم بعد از 40 سال مردم به پای صندوق های رای آمدند و 41 میلیون نفر رای دادند و رئیس جمهوری مبارز و انقلابی انتخاب کردند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.