به گزارش روز یکشنبه ایرنا، نشریه جُنگ هنر مس که با عنوان جُنگ مس و به صورت گاه نامه منتشر می شد با دریافت مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در چهارمین شماره به فصل نامه تغییر پیدا کرده است.
در این شماره مطالب و یادداشت هایی را از نویسندگان و هنرمندان کرمانی همچون یدالله آقا عباسی، مسعود احمدی، شکرالله رامشک، حسن رجبی بهجت، رضا ریاحیان، محمدرضا زائری، بلقیس سلیمانی، محمد شریفی نعمت آباد، رضا صفریان، نادر فلاح، حمید نیک نفس، احمد یوسف زاده و سایر نویسندگان می خوانیم.
همچنین شماره ویژه بهار فصلنامه جُنگ هنر مس با یادنامه ای با عنوان صفحانی به یاد هنرمند از یاد رفته کرمانی فردوس وزیری بانوی شکوهمند قصه ها به زندگینامه و کارنامه این بانوی نویسنده کرمانی پرداخته است.
فصلنامه جُنگ هنر مس با موضوع فرهنگ و هنر در راستای پیوست های فرهنگی با حمایت روابط عمومی مس منطقه کرمان در 307 صفحه منتشر می شود.
پوشه شعر این شماره از فصل جُنگ هنر مس به گزیده ای از آثار شعرای رفسنجانی پرداخته است.
فصلنامه جُنگ هنر مس در بخش معرفی مولف در پرونده مفلصی به آثار بلقیس سلیمانی بانوی نویسنده کرمانی پرداخته است.
در بخش هنرهای تصویری این شماره با نادر فلاح بازیگران کرمانی سینما و فیلم های چند کیلو خرما و چند متر مکعب عشق، گفت و گو شده است.
در بخش گل پونه ها و موسیقی نشریه، میزگردی درباره همراهی موسیقی و شعر و با عنوان 'ازدحام سکوت را بشنو' و با حضور عبدالجبار کاکایی (شاعر و ترانه سرا)، بهنام شهرکی (آهنگساز)، سید حسین متولیان (شاعر و ترانه سرا)، سید عماد توحیدی (آهنگساز)، محمدعلی شیوا (شاعر و پژوهشگر)، امیر زبان (شاعر و ترانه سرا) به چاپ رسیده است.
بیش از 300 نشریه از روزنامه تا سالنامه شامل بیش از 100 هفته نامه، حدود 40 دو هفته نامه، بیش از 40 مورد ماهنامه، هشت 2 ماهنامه، نزدیک 40 مورد فصلنامه، بیش از 10 مورد 2 فصلنامه و یک سالنامه در استان کرمان منتشر می شود.
9 روزنامه از گستره توزیع سراسری تا محلی و شهرستان تا پایان شهریور در این استان مجوز دریافت کرده اند.
71 پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی شامل سایت های اینترنتی دارای مجوز نیز بین نشریات استان کرمان وجود دارد.
برخی نشریات استان کرمان دارای خاستگاه کشوری، منطقه، استانی و محلی شهرستانی است و کرمان از نظر تعداد نشریات در مقایسه با استان های دیگر جزء چهار استان برتر کشور است.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.