به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی عربپور روز دوشنبه در آئین نماز عید سعید فطر افزود: مجموع کمک های مردمی جمع آوری شده در نمازهای عید، روزهای جمعه و مناسبت ها و نیز کمک خیران به ستاد نماز جمعه از سال گذشته تاکنون 2 میلیارد و 110 میلیون ریال بوده است.
وی با اشاره به اینکه 107 میلیون تومان نیز درآمدهای دیگر ستاد نماز جمعه کرمان بوده است اظهار کرد: ظرف 2 سال گذشته از جانب دولت و کمک های دولتی هیچ کمکی دریافت نکرده ایم.
امام جمعه موقت شهر کرمان خاطرنشان کرد: هزینه های جاری مصلای امام علی (ع) کرمان در سال گذشته یک میلیارد و 780 میلیون ریال بوده است.
وی اظهار کرد: در راستای اجرای فاز دوم مصلای شهر کرمان با اجرای بخشی از سقف طبقه اول و تهیه نقشه های مورد نیاز، یک میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه شده است.
وی مشکل نبود پول و نیز مشکلات فنی و مهندسی را از دلایل اجرا نشدن فاز دوم مصلای امام علی (ع) دانست و گفت: مشکلات موجود رفع شده و بزودی بخش های دوم و سوم سقف طبقه اول اجرا می شود.
وی ادامه داد: این مصلا با کمک مردم ساخته شده و اعتبار دولتی دریافت نکرده و هزینه نگهداری آن بالا است لذا لازم است افراد متمول و افرادی که قصد وقف دارند، کمک به مصلای کرمان را مد نظر داشته باشند.
وی از دست اندرکاران برگزاری نماز جمعه در طول سال گذشته نیز تقدیر کرد.
به دلیل گرمای هوا نماز عید سعید فطر امسال 30 دقیقه زودتر از سال های قبل آغاز شد.
نماز عید سعید فطر در شهر کرمان به امامت آیت الله جعفری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد.
نخستین روز از ماه شوال، عید فطر نامیده می شود این روز در پایان ماه رمضان و پس از 30 روز روزه داری و عبادت جشن گرفته می شود.
عید فطر از مهم ترین جشن ها و اعیاد مسلمانان جهان است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.