هادی فرشید روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آموزش 165 هزار نفر در طرح ملی خادم در استان کرمان خبر داد و افزود: آمادگی مناسبی در کشور و استان کرمان با توجه به مخاطرات مختلف در این استان پهناور بین مردم وجود ندارد.
وی تصریح کرد: هلال احمر از تهدیدها فرصت ایجاد کرد و توانستیم در زلزله زرند و سیل فهرج تیمی از استان کرمان به در منازل بفرستیم و آموزش های طرح خادم را ارائه کنیم.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: تیم امدادی حداقل یکبار به منزل تمام افرادی که در استان کرمان دچار مخاطرات شده اند مراجعه می کند و انجام این آموزش ها موجب کاهش تلفات جانی در استان کرمان شده است.
وی افزود: تمام شعب جمعیت هلال احمر استان کرمان تا پایان سال 96 زیر پوشش طرح خادم قرار خواهد گرفت.
فرشید اظهار کرد: تسهیلگران طرح خادم ارتباط بین جمعیت هلال احمر و مردم را تسهیل می کنند زیرا پیام این جمعیت را به منازل برده و میزان آمادگی مردم را پس از پرسیدن 15 سئوال مرتبط در این بخش می سنجند.
وی گفت: بیشتر تسهیلگران جمعیت هلال احمر را داوطلبان این نهاد تشکیل می دهند لذا طرح خادم بدون پرداخت هزینه در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: علاوه بر سنجش آمادگی مردم، آموزش های کوتاه مدت با توجه به مخاطرات هر شهر در طرح خادم به مردم ارائه می شود.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: اعضای طرح خادم در سال موظف به 12 مرحله مراجعه به در منازل هستیم.
وی گفت: آموزش، دعوت و جذب مردم به سمت جمعیت هلال احمر و دریافت آموزش های بیشتر در دستور کار اعضای طرح خادم است.
طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) با طرح 15 سئوال در کل کشور راه اندازی شده و جمعیت هلال احمر متولی اجرای طرح است.
این طرح به صورت بین المللی با روش های مختلف در حال اجرا است و با اجرای این طرح میزان آمادگی مردم را در مقابل مخاطرات سنجیده می شود.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.