به گزارش ایرنا یحیی کمالی پور روز چهارشنبه در نشست هماهنگی نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر جیرفت که با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد افزود: نامزدها بعد از انتخابات، فضای رقابتی را به رفاقتی تبدیل و سعی کنند با هر توان و گرایشی که دارند به سمت ساختن شهری آباد پیش بروند.
وی تصریح کرد: برگزاری چنین جلساتی با چنین رویکردی در گذشته وجود نداشته است و حضور گسترده نامزدهای انتخابات شورای شهر نشان از بالندگی و توسعه سیاسی در این شهرستان دارد.
وی گفت: حضور این نخبگان در صحنه خدمتگزاری برای برقراری اتحاد و نظم در جیرفت را به فال نیک می گیریم و سعی می کنیم تا از توانایی های تمامی این نامزدها برای ساختن شهری آباد استفاده کنیم.
عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای استان کرمان اضافه کرد: همه ما باید سعی کنیم تا به سمتی پیش برویم که اختلافات و بغض های سیاسی را که هرچند در این شهرستان ناچیز هم می باشد، از بین ببریم و در کمال آرامش، فقط به فکر توسعه جیرفت باشیم.
وی اظهار کرد: خوشبختانه هیچ یک از نامزدهای شورای شهر و روستا در این شهرستان رد صلاحیت نشده است و اندک کسانی هم که در روستاها رد صلاحیت شده اند به خاطر نبود مدرک تحصیلی بوده و از لحاظ قانونی حق نامزدی در این انتخابات را نداشته و تعدادی هم به لحاظ دلایل شخصی از این رقابت ها کنار رفته اند.
فرماندار جیرفت نیز در این نشست بر رعایت نظم و قانون تاکید کرد و افزود: خوشبختانه روند انتخابات در این شهرستان با نظم خاصی در جریان است و تاکنون هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.
احمد امینی روش ادامه داد: تبلیغات اشتباه و بی نظم نامزدهای انتخاباتی در نهایت به ضرر آنها تمام می شود بنابراین نامزدها نظم و حقوق شهروندی را مدنظر قرار داده و همچنان نظم خوبی که بر شهر حاکم است را رعایت کنند.
وی برگزاری انتخابات را دمیدن خون تازه به توسعه سیاسی شهر عنوان کرد و گفت: این توسعه زمانی شکل می گیرد که نامزدها قوانین انتتخاباتی را رعایت کنند.
اعضای شورای اسلامی شهر در این شهرستان در دوره های قبل 11 نفر بودند که امسال به هفت نفر کاهش پیدا کرده اند و یکهزار و 636 نفر در این شهرستان در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده اند که 54 نفر در شهر جیرفت و بقیه در روستاهای این شهرستان داوطلب شده اند و از این تعداد 9 نفر زن و بقیه مرد می باشند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بیست و نهم اردیبهشت برگزار می شود.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.