نسیم دریجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت نظارت بر داروخانه های دامی گفت: جلوگیری از توزیع بی رویه و بدون نسخه دارو و نیز جلوگیری از خرید و فروش داروهای قاچاق و تاریخ گذشته و نظارت بر شرایط فیزیکی داروخانه ها از وظایف اداره دامپزشکی است.
وی عنوان کرد: داروهای قاچاق یکی از خطرناک ترین و بدترین اقلام قاچاق است که خارج از چرخه و شبکه مجاز وارد کشور و در سطح استان ها توزیع می شود و بهداشت و سلامت جامعه را به خطر و زیان های اقتصادی غیر قابل جبران بر جا می گذارد.
وی گفت: از دامداران و مرغداران تقاضا می شود داروهای دامپزشکی، مواد بیولوژیکی، سموم و مواد ضدعفونی را تنها از داروخانه ها و مراکز مجاز دامپزشکی تهیه کرده و در موقع خرید به تاریخ تولید، انقضاء، پروانه بهره برداری و مجوز صادره از دامپزشکی توجه کنند.
رئیس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان افزود: هرگونه اطلاعات در خصوص فروشندگان داروهای قاچاق و منقضی از طریق شماره تماس 1512 به اطلاع این اداره کل رسانده شود.
حدود یک میلیون و 200 هزار رأس دام در یک میلیون و 941 هزار و 954 هکتار از کل مراتع جنوبی استان نگهداری می شود.
هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان زیر مجموعه اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان است.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.