به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری جیرفت، احمدعلی انجم روز در نشست آموزشی و توجیهی نامزدهای شوراهای اسلامی این شهرستان افزود: دستگاه قضایی طبق قانون وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین را دارد و کسانی که از قوانین تعدی و تخلف کنند قطعاً مورد رصد قرار می گیرند و با آنها برخورد می شود.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی از چندین ماه قبل جلسات مستمر شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی را در سراسر دادگستری ها تشکیل داده و در این شورا راه های پیشگیری و جلوگیری از تخلفات انتخاباتی تبیین شده که یکی از این راه ها آموزش و توجیه دست اندرکاران و برگزارگنندکان انتخابات و نامزدهاست.
وی ضمن تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدهای شوراهای اسلامی گفت: بهترین شیوه برای تبلیغ نامزدها ارائه توانمندی های خودشان است و نامزدها نباید اقدام به تخریب رقیب نمایند.
این مقام قضایی تاکید کرد: ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی بایستی در راستای تبلیغ دستاوردهای نظام و حفظ و بیان ارزش های انقلاب اسلامی حرکت و از بداخلاقی های سیاسی پرهیز کنند.
وی افزود: هرگونه استفاده شخصی از امکانات دولتی و اموال عمومی از سوی نامزدها و هواداران آنها تخلف است و دستگاه قضایی با متخلفان به شدت برخورد می کند.
انجم روز عنوان کرد: نامزدها و هواداران به ویژه مدیران ستادها مواظب عملکرد انتخاباتی خود باشند و از هرگونه تبلیغات بی جهت و تخریبی خودداری کنند و چنانچه مرتکب تخلفی شوند ممکن است حین تبلیغات و برگزاری انتخابات بنا به مصلحتی رسیدگی به پرونده آنها متوقف شود ولی به طور حتم بعد از انتخابات پرونده آنان با آرامش و عادلانه و همراه با انصاف قضایی پیگیری و رسیدگی می شود.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه بیست و نهم اردیبهشت برگزار می شود.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.