به گزارش ایرنا مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان در این آیین که نماینده مردم پنج شهرستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار کهنوج نیز حضور داشتند، گفت: 83 کیلومتر از محور شریانی و ترانزیتی کهنوج - رودان در حوزه استحفاظی این اداره کل است.
محمد ساردویی افزود: تاکنون از این 83 کیلومتر، 22 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی احداث 10 کیلومتر باند دوم در قالب قطعه دوم در این محور با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در دست اجراست که در این محدوده نیز 5،2 کیلومتر از مسیر آسفالت شده و مابقی در دست انجام است.
وی بیان کرد: مجموع اعتبار هزینه شده در این محور بیش از 135 میلیارد ریال بوده و برای تکمیل آن 100 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
وی گفت: عملیات احداث قطعه سوم باند دوم بزرگراه کهنوج - رودان به طول 20 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 430 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: در صورت تکمیل قطعه دوم و سوم این بزرگراه، 52 کیلومتر بزرگراه در محور کهنوج به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه این محور یکی از محورهای شریانی و ترانزیتی در جنوبشرق کشور محسوب می شود، بهره برداری از آن در روان سازی ترافیک و کاهش حوادث جاده ای موثر است.
اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، رودبار جنوب، قلعه گنج، منوجان، فاریاب و عنبرآباد را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.