مردم دیار کریمان از سرمایه گذاران به عنوان جهادگران عرصه توسعه یاد می کنند و این رویکرد این استان را به عرصه ای باز برای کار و تلاش در راستای پیشرفت تبدیل کرده است.
جهادگرانی که دیروز گوش به فرمان ولی امر مسلمین، چفیه بر شانه و پیشانی بند بر سر، اسلحه ها را بر دوش گرفتند تا ذره ای از خاک پاک میهن اسلامیمان به دشمن واگذار نشود، امروز تحت لوای امام و مقتدای خود و این بار به شیوه ای دیگر و در جبهه ای نه کمتر از دیروز؛ کمر همت را برای آبادی و توسعه و البته سرافرازی این مرز و بوم بسته اند.
دیار کهن کرمان بدو آغاز به کار دولت تدبیر و امید رشد و توسعه ای وصف ناشدنی را به تجربه نشست، توسعه ای که در ادوار گذشته مشابه آن را هیچ کس شاهد نبوده است.
امروز جهادگران عرصه اقتصاد کشور در کرمان مصمم ایستاده اند تا بار دیگر قدرت و عظمت ایران اسلامی را این بار از دریچه توسعه و پایداری به منصه ظهور برسانند و جهانیان را انگشت به دهان و حیرت زده.
مدیران ارشد استان کرمان با پهن کردن فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران داخلی و خارجی، شناسایی و حذف قوانین مزاحم، کاهش بروکراسی نحس اداری و افزایش اختیارات دستگاه ها زمینه حضور سرمایه ها را در این استان فراهم کرده است.
اقتصاد مقاومتی در کرمان اکنون اقتصادی مبتنی بر همراهی و همگاهی مردم است چنانچه در دولت یازدهم، موافقت نامه یکهزار و 10 پروژه اقتصادی در سطح این استان امضا شد و 700 پروژه با 16 هزار و 500 میلیارد تومان با ایجاد 21 هزار شغل تاکنون به بهره برداری رسیده است.
امروز استان کرمان پنج هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد که برای 6 هزار نفر شغل ایجاد خواهد کرد، و همچنین حدود 30 میلیارد تومان تامین مالی از بخش سرمایه گذاری خارجی کرمان را به استانی پیشرو در توسعه تبدیل کرده است.
جذب همراهی 21 معین اقتصادی در شهرستان ها بخش های مختلف استان کرمان، این دیار را به کارگاه سازندگی و توسعه تبدیل کرده است.
اکنون کرمان با گذشت بیش از سه سال و اندی از عمر دولت تدبیر و امید شاهد رخدادهایی از جنس توسعه است که هرگز نمی توان آنها را انکار کرد و نمونه بارز و غیرقابل انکار این توسعه در رشد غیرقابل وصف در شهرستان قلعه گنج مشهود است.
تغییر در ساختار شهری، مبلمان و چهره شهر کرمان نیز که سال های سال آرزوی هر کرمانی بود اکنون و در دولت یازدهم با دست خالی اما اراده ای سرشار در حال انجام است که البته اتمام این طرح های توسعه شهری صبر، حوصله و البته همکاری و همراهی شهروندان را می طلبد.
** خبرنگار ایرنا در استان کرمان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.