به گزارش ایرنا علی گنج کریمی روز چهارشنبه در نشست خبری در محل جمعیت هلال احمر استان کرمان ضمن تبریک فرارسیدن هفته هلال احمر افزود: فیلم مستند زندگی هفت واقف بزرگ رفسنجان به منظور تقدیر از این افراد و جلب مشارکت مردم در راستای وقف در هلال احمر، در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه چشم پزشکی موقوفه رفسنجان در سال جاری توسط جمعیت هلال احمر با همکاری دانشگاه رفسنجان احداث خواهد شد اظهار کرد: برای تاسیس و گسترش مراکز درمانی هلال احمر در این شهرستان نیازمند مشارکت های مردمی و خیرین هستیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: جذب حداکثری در حوزه جوانان جمعیت هلال احمر را به عنوان یکی از بخش های امدادرسانی در دستور کار داریم.
وی افزود: بخش دوم کار جمعیت هلال احمر در سال 96 با برنامه حرکت کردن است و به زودی مردم اثر این حرکت با برنامه را شاهد خواهند بود و این بخش به اطلاع مردم خواهد رسید.
گنج کریمی اضافه کرد: تشریفات قانونی احداث مرکز آموزشی و تخصصی جمعیت هلال احمر کرمان با استفاده از 2 میلیارد تومان اعتبارات سفر استانی رئیس جمهوری در حال انجام است.
وی با بیان اینکه تیم بحران کرمان در حوزه امداد و نجات در سطح کشوری مطرح است اظهار کرد: این استان از جمله نخستین استان هایی است که تیم واکنش سریع تشکیل داد و امروز از سراسر کشور برای آموزش در این بخش به کرمان مراجعه می کنند.
وی همچنین با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان اصل بی طرفی و بی غرضی را سرلوحه کار خویش قرار داده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: جمعیت هلال احمر استان کرمان در انتخابات ریاست جمهوری که برای کشور سرنوشت ساز است به اصل بی طرفی خدشه ای وارد نخواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: نامگذاری سال ها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در انحصار یک سال خاصی نیست بلکه در تمام سال ها باید به مرحله اجرا در آید.
وی به نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در جمعیت هلال احمر استان کرمان آغاز شده و تولید و اشتغال را در این مجموعه در دستور کار داریم.
گنج کریمی با بیان اینکه آیین نامه مجلس شورای اسلامی حاکی از این است کار جمعیت هلال احمر، داوطلبانه است گفت: برای همکاری با این ارگان استخدامی در نظر گرفته نشده و استخدام ها به صورت کشوری و از طریق آزمون سازمان سنجش انجام می شود و افرادی که در این آزمون پذیرفته شوند از تابستان امسال و پس از طی مراحل گزینش آغاز به کار خواهند کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به نقش فعالیت ترویجی و فرهنگی جمعیت هلال احمر استان کرمان در کاهش حوادث اظهار کرد: در سال 94 حوادث به وقوع پیوسته در استان کرمان 2 هزار و 56 مورد بوده که این تعداد در سال 95 به یکهزار و 315 مورد رسیده است.
وی گفت: از 41 حادثه شناخته شده در جهان 31 حادثه در کشور اتفاق می افتد و در استان کرمان با توجه به اقلیم متفاوت حوادث بیشتری را شاهد هستیم.
گنج کریمی افزود: حوادث جاده ای استان کرمان در سال 94 یکهزار و 305 مورد بود و این آمار در سال 95 به 709 مورد کاهش پیدا کرده و در سال 96 تا به امروز 122 حادثه جاده ای داشته ایم.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان کرمان با وجود اینکه وظیفه ورود به برخی از حوادث را ندارد اما به منظور امداد رسانی ورود می کند بیان کرد: اطفاء حریق توسط جمعیت هلال احمر در سال 94 حدود 133 مورد به 35 مورد در سال 95 کاهش داشته و این آمار در سال 96 و تا به امروز سه عدد بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه در سال 94 تعداد 10 حادثه صنعتی و کارگاهی به 2 مورد در سال 95 رسیده است گفت: تاکنون در سال جاری حادثه صنعتی در استان کرمان ثبت نشده است.
وی افزود: در سال 94 در 50 مورد آتش سوزی جنگل ها و مراتع خدمت رسانی کردیم که این آمار در سال گذشته 20 مورد بوده است و تاکنون موردی از آتش سوزی مراتع در سال جاری گزارش نشده است.
گنج کریمی با بیان اینکه در حوادث، زمان از اهمیت بسیاری برخوردار است تصریح کرد: مردم باید بلافاصله پس از حادثه با سامانه 112 تماس بگیرند و زمان و محل حادثه را اطلاع دهند که این کار به سرعت عمل جمعیت هلال احمر در امدادرسانی کمک زیادی می کند.
وی با اشاره به اینکه با وجود تلاش ها برای گزارش دهی فوری نقطه حادثه مشکلاتی وجود دارد گفت: قسمت اصلی و اساسی کار جمعیت هلال احمر مردم هستند و مشارکت مردم در بحث پیشگیری، پاسخگویی و اطلاع رسانی بسیار مهم است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: از اسفندماه سال 95 تاکنون سه حادثه بزرگ به وقوع پیوسته که در هر سه مورد رئیس جمهوری از جمعیت هلال احمر به علت سرعت عمل و امکاناتی که در اختیار حادثه دیدگان قرار داده تشکر و قدردانی کرده است لذا در کرمان نیز همین اتفاق افتاد و کمترین تلفات را نسبت به حجم حوادث شاهد بودیم.
وی ضمن تشریح برنامه های هفته هلال احمر در استان کرمان خاطرنشان کرد: دیدار با استاندار، غبارروبی گلزار شهدا، پیاده روی خانوادگی، جشن اهدای جوایز به فعالان عرصه هلال احمر، برپایی ایستگاه های سلامت، سخنرانی در نماز جمعه رفسنجان، دیدار مدیرعامل با کارکنان، نشست روسای شعب با فرمانداران و ائمه جمعه، عیادت از بیماران، برگزاری مانور امدادی و رژه موتوری در حوزه امداد و نجات و برگزاری دومین دوره جشنواره هلال ماه از اهم برنامه های این هفته است.
گنج کریمی با بیان اینکه خدمات پزشکی و پیراپزشکی جمعیت هلال احمر در کرمان، سیرجان و بم ارائه می شود گفت: 20 درصد تخفیف خدمات در حوزه پزشکی و پیراپزشکی، 20درصد تخفیف در ویزیت، پنج درصد تخفیف در خدمات دندانپزشکی و 15 درصد تخفیف در دیگر خدمات پزشکی در هفته هلال احمر شامل عموم مردم که قصد استفاده از خدمات پزشکی هلال احمر را دشاته باشند خواهد شد.
وی افزود: امسال برگزاری کارگاه های طرح خادم در برنامه جمعیت هلال احمر استان کرمان است و برگزاری جشن بزرگ سلامت جوانان با حضور ریاست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، اعزام کاروان های سلامت به نقاط محروم، اردوهای جهادی و اهدای خون نیز در برنامه های جمعیت هلال احمر در این هفتع قرار دارد.
این آیین با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، معاونین و اصحاب رسانه در ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر استان کرمان برگزار شد.
هفته هلال احمر از امروز (چهارشنبه) 13 اردیبهشت ماه آغاز و تا 19 اردیبهشت ادامه دارد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.