به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت مقام معلم در محل مصلای نماز جمعه کرمان، افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی جزو مظلوم ترین چهره هاست. نظام از یک سو در معرض تعرض و تخریب رسانه های همیشه معاند، دشمنان، صهیونیستها و منافقین قرار دارد و از سوی دیگر با کمال تاسف در یک سودای غیراخلاقی در معرض تخریب برخی ها در داخل کشور است.
حجت الاسلام انصاری اظهارداشت: انتظار داشتیم بعد از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در ایام نوروز در حرم امام رضا (ع) که ایشان خط سالم تبلیغات انتخابات را ترسیم کردند و گفتند خدمات انجام شده در نظام به مردم گفته شود و اگر برای آینده هم برنامه های تکمیلی دارید، آنها را بیان کنید و اگر انتقادی به وضع موجود دارید هم این انتقاد سازنده، توام با انصاف و دلسوزی به همراه ارائه راه حلی علمی باشد، این مساله عملی شود، اما این اتفاق نیفتاده است.
معاون حقوقی رییس جمهور اظهار داشت: چهره ای که این روزها از ایران در برخی صحبتها، از سوی برخی اشخاص ترسیم می شود چنان سیاه است که اگر کسی در ایران نباشد، تصور می کند ایران به مراتب عقب مانده تر از بسیاری از کشورها در همه زمینه ها است. این افراد یک تابلوی سیاه از فساد و ویرانی کشور ترسیم می کنند و ملت ایران را ملتی ناامید مطلق که درگیر سیاهی ها و پلیدی ها است، نشان می دهند.
انصاری با طرح این پرسش که آیا چهره ایران اینگونه است؟ تصریح کرد: آیا گوشه هایی ناچیز از خدمات بزرگ نظام و به ویژه دولت تدبیر و امید که این روزها در سطح کلان و استانی بیان می شود، گزافه است؟ آیا ارتقای سطح آموزش و پرورش، توسعه مراکز بهداشت و درمان، مراکز اقتصادی، اشتغال پایدار، رفع محرومیت از روستاها و مدیریت بحران آب، افسانه است یا روی زمین قابل رویت است؟
وی با بیان اینکه این سخن به این معنا نیست که ما به وضع موجود اکتفا کنیم، خاطرنشان کرد: بله امروز هم مشکلات هست، مشکلات بیشتر بوده و امروز کمتر شده و در آینده باید به طور کامل برطرف شود. دولت در حوزه فرهنگی و آموزشی با یک نقشه راه روشن به میدان آمد. بین آموزش و پرورش و آموزش عالی و آموزش نظری با مهارتهای عملی یک گسست تاریخی و فاصله عمیق بوده و بین دانشگاههای ما با مراکز صنعتی و فناوری فاصله طولانی بوده است. به همین سبب سرمایه گذاری عظیم نظام در حوزه آموزش به معنای عام در عرصه های مختلف آموزشی، در میدان عمل و تاثیر بر اقتصاد ملی و تولید ناخالص داخلی کم و نامطلوب بوده است.
معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت یازدهم در آغاز راه با درک این واقعیت، نقشه راهی برای کل نظام آموزشی کشور تهیه کرد، گفت: دولت تدبیر و امید همچنان که در کل کشور رفع مشکلات ساختاری را بر اساس نقشه راه دنبال کرد، در عرصه آموزش نیز برنامه های خود را با تلاش برای تامین حقوق بهترین قشر کشور یعنی معلمان آغاز کرد. البته دلخواه دولت این بود ای کاش درآمد 700 میلیارد دلاری 8 سال قبل از این دولت را در اختیار می داشت تا به این مشکل به شکل اساسی رسیدگی شود، اما دولت در انتظار این ای کاش ننشست و همت خود را در مسیر حل مشکلات به کار گرفت.
حجت الاسلام انصاری اضافه کرد: دولت یازدهم، مطالبات فرهنگیان را که از سال 88 تا 92 در اوج درآمدهای نفتی کشور متراکم و معوق شده بود، ساماندهی کرد و امروز علاوه بر این سطح میانگین حقوق معلمان که در مقایسه با دیگر دستگاهها وضعیت نامتعادلی داشت، به تعادلی نسبی رسیده است. از سوی دیگر تمام معوقات معلمان و فرهنگیان از سال 88 تا 92 در این فاصله زمانی مدیریت شد که آخرین مورد پرداختی آن، پرداخت پاداش پایان خدمت معلمین در سال 95 بوده و به تعبیری باید گفت با معلمان به لحاظ معوقات تسویه شده است.
وی با اشاره به این سخن برخی مخالفان دولت که می گویند دولت در این 4 ساله فقط گفته است، نداریم و نمی توانیم، اظهار داشت: دولت با دست خالی از پول، میانگین حقوق دریافتی معلمان را از حدود 1 میلیون و 200 هزار تومان به بیش از دو برابر رسانده است. این دولت در شرایطی که درآمد نفت به یک چهارم کاهش یافته بود، صادرات نفت به شدت محدود شده بود، اما با خرد جمعی و رجوع رییس جمهور به کارشناسان و مشورت گرفتن و احیای شوراهای مشورتی عالی کشور، مثل شورای عالی آموزش و پرورش، شورای عالی اشتغال و شورای اقتصاد و با حضور مستمر شخص خود رییس جمهور، توانست منابع لازم بری این خدمات و اقدامات را تامین کند.
معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به اینکه توجیه و توضیح برخی مسائل برای عوام سخت است، اما شما معلمین در این جمع می توانید این مسائل را درک کرده و به دیگران انتقال دهید، تصریح کرد: اگر تورم 44 درصدی سال 91 ادامه می یافت، امروز در مرز نرخ تورم سه رقمی بودیم. اگر دولت شوک نفتی را کنترل نکرده بود، امروز مردم ایران و معلمان ما مثل مردم ونزوئلا در صف دریافت یک بسته نان بودند و اصلا اگر همان تورم 44 درصدی باقی می ماند، معنایش این بود که سالی 44 درصد از ارزش پول و توان خرید مردم کاسته می شد.
انصاری در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی که خود را مدعی ارزشها و انقلابی گری و ولایی می دانند، بگویند که کدام یک از سیاستهای ابلاغی رهبری را در گذشته اجرا کرده اند؟ سند چشم انداز را، تحقق رشد 8 درصدی را، کاهش وابستگی به نفت، کاهش بودجه جاری یا افزایش سرمایه گذاری در بخش تولیدی؟ دولت تدبیر و امید مفتخر است که نه در شعار که در عمل پایبند به دستورات رهبری معظم انقلاب بوده است.
وی با اشاره به اینکه به فاصله کوتاهی از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی دکتر با دستور رییس جمهور ستاد اقتصاد مقاومتی را تشکیل داد، گفت: نقشه راه اقتصاد مقاومتی بلافاصله طراحی و قرار شد این سیاستها مو به مو اجرا شود. نزدیک یکسال و چند ماه از این فرمان می گذرد ولی دولت توانسته محورهای کلیدی این فرمان را محقق کند.
معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به اینکه یکی از سیاستهای اصلی اقتصاد مقاومتی ایجاد امنیت غذایی بود، اضافه کرد: دولت در سال 95 نسبت به سال 92 اولا میزان تولید گندم در داخل را به نحو چشمگیری افزایش داده و ثانیا برای خرید این گندم 10 هزار میلیارد تومان پول به کشاورزان پرداخت کرده که جزو محروم ترین اقشار جامعه هستند و این یعنی سفره کشاورزان رنگین تر شده و درآمد آنها افزایش یافته است.
حجت الاسلام انصاری با اشاره به خودکفایی در تولید شکر و بیان اینکه دیگر در این دولت با سلطانهای شکر مواجه نیستیم، اظهار داشت: نمی دانم با این اوصاف چرا عده ای اصرار دارند کشور و به ویژه روستاها را عهد قجری نشان دهند. آیا امروز روستایی بالای 20 خانوار در ایران هست که برق، دسترسی به اینترنت و آب آشامیدنی سالم نداشته باشد. دیگران اگر یکی از این کارها را در یک دولت 4 ساله انجام می دادند، تلویزیون یک هفته مارش فتح المبین برای آنها می نواخت اما برای این دولت دریغ از یک دقیقه اطلاع رسانی.
وی تصریح کرد: پروژه احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال 88 کلنگ خورد. در اوج درآمدهای نفتی کشور، که اصلا نمی دانستند ارز را چطور خرج کنند و به عنوان مثال از فرط زیادی ارز، 2 میلیارد و 600 میلیون دلار را در چمدان گذاشته به بابک زنجانی دادند و او هم مشخص نیست که با این پول چه کرده است.
معاون حقوقی رییس جمهوری خاطرنشان کرد: از سال 88 تا سال 92 ای پروژه فقط 40 درصد پیشرفت داشت، اما دولت تدبیر و امید در اوج بی پولی گفت این پروژه باید اجرا شود چون، به هوای پاک مردم بستگی دارد؛ برادر عزیزی که دغدغه هوای پاک مردم را داری، هوای پاک با فوت و قل هوالله به دست نمی آید.
دکتر انصاری گفت: درست است که دولت پالایشگاه ستاره خلیج فارس را با کمک عزیزان رزمنده و به پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به ثمر رساند، اما این از عجایب روزگار است که صدا و سیما در پخش خبر بهره برداری از این پروژه عظیم و مهم به کارفرما و حمایت و پشتیبانی و لجستیک دولت در مسیر به پایان رسیدن این پروژه هیچ اشاره ای نکرد.
وی ادامه داد: چرا سخنان ریییس و وزیر نفت در مراسم افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس از تلویزیون پخش نشد. مگر در ادوار گذشته تا روز رای گیری برنامه های رییس جمهور مستقر پخش نمی شد؟!
معاون حقوقی رییس جمهور اظهار داشت: در این دولت حدود 22 هزار تخت بیمارستانی جدید به بهره برداری رسید، هزینه پرداختی از جیب مردم بابت درمان کاهش یافت و در روستاها به 3 درصد رسید و به نوعی این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند کاری کنید مردم وقتی بیمار می شوند، جز دغدغه بیماری نگرانی دیگری نداشته باشند. این دولت با اجرای طرح سلامت، بیش از 10 میلیون نفر از افرادی را که فاقد هر نوع پوشش بیمه ای بودند، با هزینه 10 هزار میلیارد تومان بیمه کرد.
حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه برخی مدعی اند مسئولان دولت یازدهم در تهران نشسته و می خواهند از همین جا کشور را اداره کنند، تصریح کرد: آیا امروز دکتر قاضی زاده هاشمی در خانه نشسته است؟ وزیری که به لحاظ مالی هیچ نیازی به وزارت ندارد، هر چهارشنبه به مناطق محروم سفر کرده و شخصا بیماران بی بضاعت را ویزیت و عمل می کند. سابقه ندارد که وزیری این همه شخصا در میدان باشد.
وی با اشاره به انتقاد دیگری که اعضای دولت را پیر توصیف می کند، خاطرنشان کرد: شیخ الوزرای دولت آقای مهندس نعمت زاده هستند، شما عملکردش را ببینید. ایشان روزی 15 ساعت کار می کنند. 21 هزار واحد صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل در سال گذشته، با 17 هزار میلیارد تومان تسهیلات و کمک راه افتاده است. چرا خوش انصافهای مقابل دولت یکبار نمی گویند که در این دولت با مدیریت همین وزیر تراز بازرگانی کشور دو سال پیاپی مثبت شد.
معاون حقوقی رییس جمهور افزود: مدام از قاچاق گلایه می کنند، خوب شما که اسکله اختصاصی داشتید و از زیر پرواز مستقیم جنس وارد بازار می کردید. حجم قاچاق در دوران مشعشع این افراد به 30 میلیارد دلار رسیده بود. این دولت اما با تلاش پیگیر حجم قاچاق را به حدود 13 میلیارد دلار کاهش داده که باز هم می گویند این دولت با قاچاق مبارزه نکرده است. البته این دولت کار پوپولیستی و عوام فریبی نمی کند. ما به فهم و شعور ملت احترام می گذاریم.
دکتر انصاری گفت: به دولت انتقاد می کنند که چرا حجم افتتاحها این روزها زیاد شده است. مگر می شود یک پروژه را بلافاصله پس از آغاز افتتاح کرد. خوب اقدامات دولت این ایام به ثمر نشسته است. دولت چه کند؟ آنها را افتتاح نکند؟ دکتر روحانی به همه اعضای دولت تاکید کرده اند که عملکردشان مثل دوره گذشته نباشد که انبوه طرحهای نیمه تمام به دولت بعد –هر کس که می خواهد باشد- ارث برسد.
وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در بحث محیط زیست شعار نداد، کار کرد. دولت در زمینه تولید بنزین یورو 4 که استفاده از آن آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی کند، سرمایه گذاری کرد تا آن را به جای بنزین پتروشیمی ها که سرطان زا بودند در اختیار مردم قرار دهد.
معاون حقوقی رییس جمهوری اظهار داشت: دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی، در کارزار 18 ماهه مذاکرات هسته ای، نیروهایی را به میدان فرستاد که مثل سردار عزیز شهرمان، سردار سلیمانی و مثل دیگر فرماندهان رشید اسلام که از خاک ایران در برابر اشغال دفاع کردند و خاک میهن را آزاد کردند، در مقابل دشمن ایستادند تا عرصه اقتصاد کشور را از اشغال دشمنان و صهیونیستها آزاد کنند.
حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: برجام این همه دستاورد در حوزه تولید و صادرات نفت، خریدهای استراتژیک خارجی، کشتیرانی بین المللی و باز شدن در بازارهای جهانی به روی کالاهای ایرانی داشته، آن وقت عده ای مدام می گویند برجام یعنی هیچ. درست است که مقام معظم رهبری فرمودند، این ملت بود که سایه جنگ را از سر کشور برطرف کرد، اما ملت با انتخاب ابزار درست این کار را کرد. یعنی انتخاب رییس جمهوری و دولتی که بداند با دنیا چطور باید حرف بزند.
وی خاطرنشان کرد: آقای دکتر ظریف و همراهانش که 18 ماه مقتدرانه در برابر قدرتهای جهانی ایستادند، با توسل به امام رضا (ع) در این میدان حضور می یافتند. دکتر ظریف در شبهای احیا که مذاکرات در جریان بود، در فاصله تنفس مذاکرات به اتاق خودش می رفت و قرآن سر می گرفت یا آخرین بار که بالاخره توافق حاصل شد، دکتر ظریف از تهران به مشهد و از جوار بارگاه علی ابن موسی الرضا به وین رفت.
معاون حقوقی رییس جمهور گفت: در مقطعی که طرفهای مذاکره ما در 1+5 بر تعلیق فعالیتهای هسته ای کشورمان برای حداقل 13 سال اصرار داشتند و مقام معظم رهبری صراحتا و علنا با این موضوع مخالفت کردند، دکتر ظریف خدمت آقای رییس جمهور گزارش داد که غربی ها خیلی روی نظرشان اصرار دارند و کوتاه نمی آیند. اما دکتر روحانی خطاب به دکتر ظریف گفتند نمی شود نداریم، اگر قرار است بین نظر مقام معظم رهبری و توافق برجام یکی روی زمین بماند، ترجیح ما این است که برجام روی زمین بماند.
انصاری اضافه کرد: ایجاد سالانه 700 هزار شغل در دو سال متوالی، به خودکفایی رسیدن کشور در تولید گندم، بردن امکانات بهداشتی و درمانی به روستاها، از مصادیق مدیریت انقلابی و جهادی است. در سه سال و نیم گذشته دیگر هیچ معلم، استاد دانشگاه و دانشجوی ما مورد تعقیب قرار نگرفته و اگر هم موردی بوده، دولت در پرتو حقوق شهروندی پیگیر این موضوع بوده است و در کنار معلم و دانشجویی بوده که دنبال آزادی می گردد.
وی یاس و ناامیدی را از جنود شیطان خطاب کرد و اظهار داشت: بسیاری از دانشجویان دانشگاههای مطرح کشور پس از فارغ التحصیلی دنبال خروج از کشور بودند، اما این دولت با حمایت از آنها و اعطای وام از صندوق نوآوری و شکوفایی و از همه مهمتر درک آنها و احترام گذاشتن به ایشان، به راه اندازی شرکتهای دانش بنیان از سوی این دانشجویان کمک کرده و شرکتی که با وامی 25 میلیون تومانی از سوی یکی از این دانشجویان ایجاد شده بود، سال گذشته 12 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته است.
معاون حقوقی رییس جمهوری تصریح کرد: دولت یازدهم برای اشتغال تحصیل کردگان برنامه ریزی کرده، ریل گذاری های لازم برای تسریع توسعه کشور را انجام داده و آوارهای سنگین بر روی سیستم بانکی و سیستم اقتصادی کشور را رفع کرده، تحریم های فلج کننده را برداشته شده و مسیر کاملا برای یک جهش آماده است. البته دولت بدعهدی های آمریکا در زمینه اجرای برجام را نیز پاسخ خواهد داد. در تشکیلات حقوقی همین دولت، ما با ایستادگی یک میلیارد و 700 میلیون دلار اموال غارت شده ملت را از آمریکا بازپس گرفتیم؛ این انقلابی گری و مبارزه عملی با آمریکا نیست؟
حجت الاسلام انصاری انتشار منشور حقوق شهروندی و توصیه به مردم برای پیگیری تک تک بندهای آن، ایجاد ثبات و آرامش در کشور و به ویژه عرصه اقتصادی و مهار تورم و ایجاد رونق اقتصادی را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم عنوان و خاطرنشان کرد: کشور در روزهای پیش رو در یک پیچ تاریخی و در یک فرصت استثنایی قرار دارد. باید تلاش کنیم در روز انتخابات حتی یک نفر در خانه نماند و همه پای صندوق رای حضور یابند. این خواست امام و لازمه استحکام نظام است.
وی با اشاره به اینکه این نشست یک جلسه رسمی است و مجالی برای معرفی و حمایت از یک کاندیدا نیست، گفت: بحث ما معرفی کاندیدای خاص نیست. همه کاندیداها امروز در عرصه هستند و دارند برنامه هایشان را تشریح می کنند و توان هر کدام از ایشان نیز معلوم است. نباید این راه نیمه رفته بماند. باید به این فکر کنیم که اقدامات ناتمام زیربنایی و سرمایه گذاری های عظیم را چگونه به اتمام برسانیم.
معاون حقوقی رییس جمهور اضافه کرد: خواهش بنده از همه این است که به زحمت سه سال و نیمه 2 و نیم میلیون خدمتگزار این ملت توهین نکنید. هر چه که در این سه سال و نیمه به دست آمده حاصل زجر و تلاش خدمتگزاران مردم است. بیایید به ولایت فقیه ظلم نکنید، کدام ظلم بالاتر از این است که شما از نظام اسلامی که ولی فقیه در راس آن است، چهره یک نظام مفلوک عقب مانده را ترسیم کنید.
انصاری اظهار داشت: دولتها و مجالس می آیند و می روند، اما این منطقی نیست که به دست خودمان خانه اعتماد را تخریب کنیم. هیچ کس با نردبان دروغ و تخریب به بهشت نرسیده است
وی ضمن تشکر از صدا و سیما برای طراحی برنامه های گسترده در راستای تنویر افکار عمومی، تصریح کرد: انتخابات باید فرصت تمرین اخلاق مداری در عرصه سیاسی کشور باشد.
معاون حقوقی رییس جمهور در بخش ابتدایی سخنانش خطاب به معلمان، با بیان اینکه بدون اغراق می گویم خدا خودش را با صفت کاری معرفی می کند که کار روزانه شماست، گفت: اولین معلم خداست و کار معلمی کار خداست. پس از ذات اقدس لایزال الهی نیز پیامبر گرامی اسلام که بالاترین و اولین شخص در نظام آفرینش است، شغل اصلی اش معلمی است. در چنین محفلی در روز معلم یاد معلمین بزرگی که جوهر مرکب قلمشان را بعد از یک عمر تعلیم و تعلم با مرکب خونشان درهم آمیختند، گرامی می داریم.
12اردیبهشت به نام روز معلم نامگذاری شده است.
خبرنگار : حامد سالاری ** انتشار: غلامرضا مالک زاده
7420/ 5054 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.