به گزارش ایرنا یحیی کمالی پور روز سه شنبه در بازدید از شهرک صنعتی جیرفت افزود: نشان دادن ظرفیت یک محصول از رسالت های برند سازی است به گونه ای که این مهم در بازارهای جهانی به نحوی مثبت جاذبه ایجاد و تجار را به سمت این برندها جذب می کند.
وی بیان کرد: کشورهای موفق و پیشرو در صنعت کشاورزی در این زمینه کارهای خوبی را انجام داده و کشور خود را با نام خاص یا محصول جذابی معرفی کرده اند.
وی گفت: میزان و چگونگی تولید کیفی یک محصول را تجارت، بازرگانی و بازار تعیین می کند و باید سعی کنیم محصولاتی را برای ایجاد یک برند خوب به بازارهای جهانی معرفی کنیم که دارای کیفیت مناسب و تمام ارگانیک باشد.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استفاده از سموم کم خطر در ایجاد یک برند خوب و صادرات محصولات نقش مهمی را ایفا می کند و هم اکنون چنین برنامه ریزی هایی باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه سالانه 50 هزار تن محصولات کشاورزی از جنوب استان به دیگر نقاط کشور ارسال می شود عنوان کرد: نبود تبلیغات و برند مناسب از محصولات این منطقه و عرضه نامناسب این محصولات موجب شده است تا کشاورزان این منطقه نتوانند به بهره وری مناسبی دست یابند.
کمالی پور جلوگیری از ورود محصولات خارجی و قاچاق را یکی از موثرترین اقدامات حمایتی از کالاهای تولید داخل و هم راستا با سیاست های اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: باید ابتدا مجاری ورودی را ببندیم و بعد در سطح بازار اقدامات نظارتی را اعمال کنیم.
وی اضافه کرد: باید در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و محصولات کشاورزی و فراهم ساختن زیرساخت های لازم برای ایجاد برند خوب در این منطقه تلاش کنیم.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد به همراه فرماندار و مسئولان شهرستان از شهرک صنعتی شماره 1 و 2 این شهرستان بازدید کردند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
این شهرستان دارای اقلیم متنوع است و با وجود گرمسیر بودن، مناطق کوهستانی و سردسیر نیز دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: بهنام احمدی *
5054/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.