ایران اسلامی در ادوار مختلف و دولت های متفاوت از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون علاوه بر اینکه دستخوش دست درازی ها و توطئه های دشمنان به عنوان موانع توسعه بوده، همواره رشد و تعالی چشمگیری را تجربه کرده است.
اکنون و در دولت تدبیر و امید، ایران اسلامی همچنان شاهد توسعه و پیشرفت های اصولی است که اتفاقات خوب و شایسته ای را در این کشور رقم زده است.
استان کرمان نیز به عنوان مشت نمونه خروار، گوشه ای از توسعه و پیشرفت را در دولت تدبیر و امید به نمایش گذارده است.
حضور 21 معین اقتصادی در استان کرمان که در نوع خود کاری بی نظیر است، روند اجرایی طرح های اقتصاد مقاومتی این استان را به 74 درصد پیشرفت فیزیکی رسانده است.
رسیدن صادرات شرکت های دانش بنیان استان کرمان از 28 هزار دلار به 123 میلیون و 227 هزار دلار و افزایش تعداد این شرکت ها از 27 شرکت به 46 شرکت در دولت تدبیر و امید؛ بیانگر توسعه این استان غنی از منابع است.
تحقق عقلانیت سیاسی به عنوان نخستین پیش نیاز اجرای طرح های توسعه ای، تولید و اشتغال با عنوان وحدت حول محور ولایت و توسعه در استان کرمان در دولت یازدهم محقق شد که البته جای بسی تقدیر دارد.
حال؛ رجال سیاسی استان کرمان که در گذشته سیاسی کاری موجب خصومت و نزاع بین آنها می شد، اکنون درصدد فعالیت های سیاسی مبتنی بر خرد جمعی هستند که رشد غیرقابل وصفی را در کرمان رقم زده است.
کرمان در حالی داعیه توسعه و پیشرفت را دارد که در سه سال گذشته بیش از سه میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی داشته و حدود 76 هزار میلیارد تومان تفاهمنامه در این مدت فقط در بخش داخلی این استان به امضا رسیده که اجرای 21 هزار میلیارد تومان از این تفاهمنامه های سرمایه گذاری موجب ایجاد 20 هزار شغل جدید در استان کرمان شده است.
رشد 71 درصدی صادرات غیرنفتی در استان کرمان و پایین بودن این رقم از نرخ تورم کشوری یکی از دلایل توسعه این استان در دولت یازدهم است.
مقایسه افزایش متوسط اشتغال استان کرمان در سال 85 با 12 هزار و 700 نفر با این آمار در سال گذشته که 32 هزار و 802 نفر بوده نیز رشد قابل توجهی را نشان می دهد.
استاندار سختکوش کرمان با واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی و شناسایی 323 پروژه، گام مهمی در راستای توسعه این استان پهناور برداشته است.
اما اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان کرمان بدو حضور سکاندار دولت یازدهم در این استان به شکل واقعی آغاز شد و پس از آن با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و 225 مصوبه این ستاد 429 پروژه را به تصویب رسانده که 73.6 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
156 پروژه ملی، 141 پروژه استانی و 132 پروژه بخش خصوصی در این استان توزیع شده که در مجموع موجب تعریف یکهزار و 612 پروژه در شهرستان های این استان شده است.
استان کرمان با توجه به کویری بودن و کاهش بارش های سالیانه و همچنین برداشت های غیر اصولی از منابع آبی؛ دچار بحرانی نگران کننده در بخش تامین آب است که دولت تدبیر و امید به گواه کارشناسان، این استان را از تنگنایی اساسی با عبور از پل عقلانیت و برنامه ریزی به نوعی نجات داد.
اجرای طرح همیاران آب در کرمان با مشارکت مردم بعد از آگاه سازی اقشار مختلف با همت مضاعف آغاز و موجب جذب سرمایه بیش از 560 میلیارد تومان در این بخش شد.
جابجایی 32 میلیون تن مواد معدنی در بهشت معادن ایران، افزایش تولید 30 هزار دستگاه خودرو به 95 هزار دستگاه معادل 10 درصد تولید خودروی کشور در استان کرمان، تولید و صادر شدن 6 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان کرمان، صادرات 2 میلیارد و 160 میلیون دلاری سال گذشته در استان کرمان، مشتی نمونه خروار از توسعه کشور است.
**خبرنگار ایرنا در کرمان
**انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.