به گزارش ایرنا آیت الله عبدالکریم فرحانی روز شنبه در آیین بزرگداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (دوم اردیبهشت 1358) در حسینیه ثارالله کرمان افزود: امروز اگر ایران اسلامی در زمینه های مختلف علمی، فناوری هسته ای، سلول های بنیادین، هوا و فضا و غیره شاخص های بالای دنیا را به دست آورده، به دلیل این مدیریت است.
وی بیان کرد: غربی ها اینگونه می گفتند این پیشرفت ها مال دین نیست بلکه به دلیل شخصیت کاریزمای امام است لذا امروز می بینند جریان فلسطین، لبنان، عراق و سوریه و مقابله با امپریالیسم بزرگ دنیا توسط ایران، رهبر شما و سردار حاج قاسم سلیمانی مدیریت می شود.
وی گفت: روزگاری عرب ها تحلیل می کردند برای مقابله با اسرائیل جریان ناسیونالیسم عرب را با محوریت جمال عبدالناصر طراحی کنند که شکست خوردند.
مدرس حوزه های علمیه قم ادامه داد: آنها می خواستند تفکر کمونیستی را در عراق و سوریه و کشورهای بزرگ عربی طراحی کنند که شکست خوردند لذا امروز دیدند انتفاضه فلسطین با محوریت رهبر شما ثمر داده است.
وی بیان کرد: در یک نشست با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی یک جوان فلسطینی گریه می کرد و می گفت، آقا من سنی ام اما تو رهبر من هستی و به من عزت دادی.
آیت الله فرحانی گفت: امروز زمانی به جریان لبنان می نگری با توجه به وجود شیعه، سنی و مسیحیان در این کشور اما محور سید حسن نصرالله است زیرا دنبال ولایت رفته و پیروز شده است.
وی اظهار کرد: امروز دکترین ولایت که امام خمینی (ره) تاسیس کرد و با اتکا به ارزش ها و مسیر اباعبدالله (ع) توانست انقلاب را به وجود بیاورد توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مدیریت شده است.
وی گفت: امروز دنیا می بیند ایران اسلامی که بعد از رحلت امام راحل بسیاری چیزها را از دست داده بود ضمن درست کردن بسیاری از زیرساخت ها، جهش علمی بزرگی داشته است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر نبریدید، ایستادید و نگاه کردید به دهان رهبری و شاخص های وی را مبنا قرار دادید و ولایت فقیه را دنبال کردید بر مشکلات غلبه می کنید و این وعده قطعی خداست.
وی اظهار کرد: دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی متعلق به رهبری و مردم است و مال هیچ دولتی نیست، شخص رهبری بسیاری از مسائل هسته ای را شناسایی می کند، ارتباط می گیرد و پشتیبانی و جریان را مدیریت می کند که موجب افتخار و عزت ما شده است.
وی گفت: در سوره مائده آیه ای در مورد ولایت وجود دارد و خداوند قبل و بعد از آیه ولایت یک آیه آورده و 2 درس مهم در این دو آیه مطرح است.
آیت الله فرحانی اضافه کرد: قبل از ابلاغ آیه ولایت خداوند می فرماید ای مردم بدانید در مسئله ولایت برخی برمی گردند و خداوند افراد ولایتی را در این آیه معرفی می کند.
وی گفت: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی ایران را با امام حسین (ع) و ارزش های عاشورا آغاز کرد و خواص، اندیشه امام را شناختند و آن را گسترش دادند و انقلاب را امام پیروز کرد.
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای تثبیت انقلاب و در دوران جنگ نیز با اتکا با همین سرمایه، جنگ مدیریت شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس به برکت ولایت، ولایت پذیری، بصیرت مردم و سازماندهی بسیج و سپاه مدیریت شد و یک متر از این خاک را از دست ندادیم.
وی با اشاره به رحلت امام خمینی (ره) گفت: هنوز صدام قدرت داشت و زیرساخت های مملکت ما از بین رفته بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی به رهبری انقلاب رسیدند و در همان زمان نیز برخی مرعوب آمریکا شدند و خواستند سراغ مذاکره بروند اما آقا ایستاد و چفیه را به گردن انداختند و بر اساس مسیر امام و راه و ارزش های امام، انقلاب را مدیریت کردند.
وی افزود: این طرف نهضت آزادی، طرف دیگر جبهه ملی و طرف دیگر روشنفکران بیمار و جریان نفاق قرار داشت اما رهبر معظم انقلاب اسلامی همانند امام راحل مسیر را مستقیم و بر اساس ارزش های امام مدیریت کردند.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
3029/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.