به گزارش ایرنا محمدرضا فیاض روز شنبه در دیدار با آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید و ایجاد رونق در واحدهای تولیدی قرار بود هفت هزار و 500 واحد تولیدی کوچک و متوسط تعطیل یا نیمه تعطیل در کشور به چرخه تولید برگشت داده شوند اما توانستیم بیش از 23 هزار و 100 واحد را به چرخه تولید بازگردانیم.
وی با بیان اینکه قرار بود 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شود گفت: در حال حاضر از این رقم عبور کرده ایم و بیش از آنچه که تعیین شده بود، تسهیلات پرداخت شده است.
وی بیان کرد: انشاءالله در سال 96 رونق واحدهای صنعتی ادامه خواهد داشت و با تکمیل پروژه ها اتفاقات مبارکی رقم خواهد خورد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: 33 طرح بزرگ ملی را در دستور کار داشتیم که از این تعداد تاکنون بیش از 26 طرح افتتاح شده و مابقی سال آینده با سرعت بیشتری در دستور کار قرار خواهد گرفت و 2 طرح از این 33 طرح در استان کرمان افتتاح شده است.
وی با بیان اینکه وضعیت صنعت در استان کرمان قابل قبول است عنوان کرد: واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در این استان توسعه خوبی داشته و تعداد قابل توجهی از این واحدها به چرخه تولید برگشته اند.
فیاض با اشاره به رکودی که در برخی بخش ها وجود دارد گفت: به دلیل تورم بسیار شدیدی که داشتیم، این مقدار رکود اجتناب ناپذیر بود.
وی گفت: با توجه به سیاست های موجود، دولت قرار شد روزه 2 ساله بگیرد و تورم را به حداقل برساند که می بینیم چند ماه است تورم به زیر 10 درصد رسیده و از این مرحله به بعد نیاز است مردم هم صبور باشند چرا که چرخه رونق در کشور اتفاق خواهد افتاد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این دیدار گفت: توانستیم در دولت تدبیر و امید بیش از یکهزار میلیارد تومان پروژه صنعتی را در استان کرمان به بهره برداری برسانیم.
مهدی حسینی نژاد افزود: با توجه به سیاست های خوب استاندار کرمان، رونق مطلوبی در بخش های مختلف در حال شکل گیری است و این اقدامات موجب ایجاد انگیزه ای مضاعف بین سرمایه گذاران و مدیران شده است.
وی گفت: در بحث پروژه های اقتصاد مقاومتی از برنامه پیش بینی شده جلوتر هستیم و بیش از 33 میلیارد تومان سرمایه گذاری را در زمینه تکمیل زنجیره تولید در دست اقدام داریم.
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و بازدید از چند پروژه صنعتی به کرمان سفر کرده است.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.