به گزارش ایرنا حسین اسحاقی روز یکشنبه در همایش ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد جنوب استان کرمان افزود: کانون های مساجد در تقویت هنرمندان متعهد و ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی نقشی ارزنده ایفا می کنند.
وی پرورش نیروی انسانی خلاق را یکی دیگر از وظایف کانون های مساجد بیان و اظهار کرد: باید توجه بیشتری به این نهاد فرهنگی و تاثیرگذار داشته باشیم و از این ظرفیت در راستای اعتلای اقتصاد مقاومتی استفاده لازم را ببریم.
وی با بیان اینکه 2 میلیارد و 460 میلیون ریال به 400 کانون مساجد جنوب استان اختصاص پیدا می کند گفت: امیدواریم تا بتوانیم با این هزینه بهره وری بیشتری را داشته باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان اضافه کرد: هم اکنون در راه اندازی این کانون ها در مساجد جنوب استان در شرایط خوبی قرار داریم و سال آینده باید به سمت کیفیت این کانون ها برویم و در بخش عمران فرهنگی، دینی و ترویج فرهنگ کتابخوانی گام های بیشتری را برداریم.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان هم در این همایش گفت: سال 72 شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای را در خصوص مقابله با هجمه های غربی تصویب کرد که این مسئولیت خطیر بر عهده کانون های مساجد گذاشته شد و این نهاد هم تاکنون توانسته است کارکردهای خوبی را در این خصوص داشته باشد.
حجت الاسلام مسعود راوند افزود: 32 کانون مساجد در امسال شناسایی شدند و فعالیت خود را شروع کردند.
وی گفت: طرح آینده بهتر فرزند بهتر، طرح 10 شب 10 مسجد و طرح چهره به چهره از برنامه های شاخص ما محسوب می شوند که 65 نفر از مبلغان به صورت چهره به چهره جوانان را راهنمایی و ارشاد می کنند.
وی تصریح کرد: یازدهمین جشنواره قرآنی کانون های مساجد جنوب استان هم امسال برگزار شد که 400 نفر در هفت رشته در این جشنواره به رقابت پرداختند.
حجت الاسلام راوند گفت: برگزاری جشنواره فیلم مفتاح و جلسات آموزشی ویژه تقویت کانون ها، طرح تفسیر قرآن، تشکیل شورای مشورتی بانوان، برگزاری همایش سبک زندگی و مسابقه کتابخوانی از برنامه هایی بوده که در سال جاری برگزار شده است.
410 کانون مساجد در جنوب کرمان فعال است که 90 درصد این کانون ها در مناطق عشایری و روستایی واقع شده است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، قلعه گنج، رودبارجنوب، فاریاب، کهنوج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.