حسین حاجی پور روز یکشنبه در بازدید از سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان با حضور در غرفه ایرنا افزود: بانک مسکن استان کرمان برای ساخت 100 هزار واحد مسکن مهر بیش از 14 میلیارد و 679 میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
وی گفت: تسهیلاتی که به این یکصد هزار واحد مسکونی پرداخت شده بیشتر در قالب مسکن مهر شهری، روستایی و بافت فرسوده بوده است.
وی با تاکید بر اعتقاد و آمادگی بانک مسکن استان کرمان برای تکمیل پروژه های ناتمام مسکن مهر و همچنین تعیین تکلیف سریعتر تسهیلات مسکن پرداختی، از شروع پرداخت تسهیلات متمم مسکن مهر در استان خبر داد.
مدیر شعب بانک مسکن استان کرمان گفت: با عنایت به مصوبه شورای پول و اعتبار و تایید بانک مرکزی، سقف فردی تسهیلات مسکن مهر از 300 میلیون به 400 میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی افزایش پیدا کرد.
وی تصریح کرد: این تسهیلات به منظور تکمیل پروژه های نیمه تمام از طریق معرفی سازمان های ذیربط به پیمانکاران مسکن مهر پرداخت می شود.
حاجی پور گفت: بانک مسکن در راستای سیاست های دولت و به منظور کمک به اقشار مختلف جامعه برای تامین مسکن با راه اندازی حساب صندوق پس انداز مسکن یکم، تسهیلاتی با نرخ هشت درصد در بافت فرسوده شهری و 9 و نیم درصد در سایر نقاط شهری پرداخت می کند.
وی با اشاره به پرداخت مبلغ 44 میلیارد ریال تسهیلات مسکن به خانه اولی ها در قالب حساب صندوق پس انداز مسکن یکم گفت: سقف تسهیلات این حساب در مرکز استان 600 میلیون ریال و در سایر شهرهای استان 400 میلیون ریال با بازپرداخت 12 سال است.
وی تصریح کرد: زوج های خانه اولی می توانند از 2 برابر تسهیلات انفرادی برای خرید و ساخت مسکن استفاده کنند.
مدیر شعب بانک مسکن استان کرمان افزود: بخش ساختمان بزرگترین بخش اقتصادی بعد از نفت است و در راستای اهداف دولت، اشتغالزایی و صنایع داخلی از هیچ کوششی دریغ نکرده و نمی کند.
وی بیان کرد: با توجه به حمایت های دولت یازدهم بتوانیم بخش مسکن را فعال تر از گذشته کنیم.
وی اضافه کرد: با فعال سازی این بخش تمامی بخش های کشور رونق خواهند گرفت.
حاجی پور گفت: به منظور تحرک بخش مسکن و خروج از رکود، این مدیریت از ابتدای سال جاری مبلغ 2 هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات به منظور احداث پنج هزار و 41 واحد مسکونی به انبوه سازان و متقاضیان پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: به منظور بهسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده نیز برای 360 واحد مسکونی، تسهیلات بهسازی توسط مدیریت استان کرمان پرداخت شده است.
وی همچنین با اشاره به نقش رسانه ها در آگاهی عموم افراد جامعه اظهار کرد: انتظار می رود در شرایط کنونی که استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی شناخته شده رسانه ها بیش از پیش نسبت به شفاف سازی فعالیت های اقتصادی استان تلاش کنند.
سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان که روز چهارشنبه چهارم اسفند در سالن ورزشی برق منطقه ای کرمان گشایش یافت امروز هشتم اسفند به کار خود پایان می دهد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.