به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان محمود وفایی افزود: این نمایشگاه با 160 غرفه صنایع دستی و سوغات برپا می شود.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه با حضور 31 استان و 20 شهرستان کشور برپا می شود اظهار کرد: راه اندازی غرفه های ویژه ورک شاپ از هنرهای سنتی کرمان و سه سیاه چادر عشایری در حاشیه نمایشگاه مذکور به اجرا درخواهد آمد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از اهتمام این اداره کل بر ایجاد بازارچه صنایع دستی دائمی در کرمان خبر داد و گفت: خوشبختانه برپایی بازارچه و نمایشگاه های صنایع دستی در سال های اخیر تاثیر زیادی بر فرهنگ استفاده از صنایع دستی و وارد شدن آن در سبد خانوار داشته است.
وی برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی را موجب معرفی هنرهای سنتی به مردم و علاقه مند ساختن آنها به فعالیت در این حوزه دانست و افزود: با برگزاری این گونه نمایشگاه ها شاهد حضور حداکثری مردم و مسافران در کرمان هستیم که این مسئله می تواند در پیوند دادن دو حوزه گردشگری و صنایع دستی نیز مفید واقع شود.
وفایی با اشاره به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی بر توسعه صنایع دستی تاکید شده است بیان کرد: با توجه به این مسئله برپایی نمایشگاه های دائمی و موقت در ایام مختلف سال در دستور کار قرار گرفته است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.