به گزارش ایرنا ابراهیم بازیان روز سه شنبه در آئین واگذاری چهار واحد مسکونی مددجویی خیرساز در کرمان در جمع اصحاب رسانه افزود: 25 هزار مورد طی سال جاری برای بهسازی و تعمیرات مسکن شهری و روستایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده است.
وی ادامه داد: بودجه سال آینده بخش مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) به 2 برابر افزایش خواهد یافت که کار جدی برای کمک به واحدهای نیمه تمام در اولویت قرار دارد.
بازیان با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار در اولویت واگذاری مسکن مددجویی هستند تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) مصمم است که در قالب برنامه پنج ساله پیش رو، 150 هزار خانوار فاقد مسکن را خانه دار کند که از این تعداد دو سوم در حوزه شهری و یک سوم نیز در حوزه روستایی هستند.
وی اظهار کرد: 350 هزار مالک مسکن مددجویی نیز در کشور وجود دارند که خانه های آنها مناسب زندگی نیست و در برنامه پنج ساله پیش رو برای بهسازی این واحدها نیز اقدام می شود.
بازیان اضافه کرد :استان ها در حوزه تامین مسکن مددجوی وارد رقابت جدی شده اند و تلاش می کنند که یکی از پس از دیگری از هم سبقت بگیرند.
وی تاکید کرد: مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) معتقدند مسکن، موضوعی فرا امدادی است که باید با مشارکت هر چه بیشتر خیران تامین شود.
مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور بر مشارکت خیران با خیران مسکن ساز تاکید کرد و گفت: مسکن، توانمندساز است و اساس کار کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز بر مبنای توانمندسازی خانواده های زیر پوشش این نهاد است.
بازیان تصریح کرد: با واگذاری مسکن به خانواده های نیازمند، امید و فضای جدیدی در این خانواده ها شکل گرفته و این امید زمینه اتفاقات مثبت بیشتری را برای آنها فراهم می کند.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه بهسازی و مقاوم سازی مسکن مددجویی در سال های گذشته خوب عمل کرده است گفت: امیدواریم در سال جاری نیز در این حوزه شاهد اقدامات مثبت تر استان کرمان باشیم.
بازیان بر جلب همکاری خیران، مسئولان و سازمان های خدمات رسان برای تامین مسکن مددجویان تاکید کرد و افزود: بر اساس این تعاملات هزینه تمام شده ساختمان ها کاهش می یابد.
وی از کرمان به عنوان یک استان خوب و اقتصادی یاد کرد و گفت: امیدواریم که با گسترش ارتباطات با خیران زمینه بهتری برای تامین مسکن مددجویان در این استان فراهم شود.
مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد کشور ادامه داد:کرمان می تواند استانی پیشرو در تحقق انجمن خیران مسکن ساز امداد باشد زیرا خیران بسیار خوبی در این استان حضور دارند که با جلب همکاری آنها می توان کارهای بزرگی را برای خدمات رسانی به محرومان انجام داد.
در این آئین چهار واحد مسکونی که توسط خیر سید حسین رضوی و با هزینه ای بالغ بر 2میلیارد و 200 میلیون ریال احداث شده بود به خانواده های نیازمند اهدا و از این خیر نیکوکار نیز تجلیل شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.