محمد رضا علیزاده روز دوشنبه در نشست به جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی استان کرمان افزود: بخش فرهنگ و هنر لطمات زیادی از محدودیت های ناشی از گسترش ویروس کرونا دیده و لازم است در این زمینه فعالان و موثران این حوزه تلاش مضاعفی انجام دهند.
وی تاکید کرد: در چنین شرایطی وجود نهادهایی مانند خانه هنرمندان و خانه مطبوعات و اتحادیه تشکل های قرآنی می تواند اثرگذار باشد، زیرا این مراکز واسط بین دولت و جامعه فرهنگی و هنری هستند و می توانند فعالانه و به صورت پیوسته خواسته ها، مطالبات و انتظارات دو طرف را منتقل نمایند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: جایگاه خانه هنرمندان، خانه مطبوعات و اتحادیه تشکلهای قرآنی به عنوان تشکل صنفی، جایگاه موثری است و هر کدام در یک بخش می توانند برنامه ریزی و اقدام نمایند.
وی ادامه داد: شورای عالی خانه هنرمندان می تواند در این شرایط فعال تر وارد عمل شوند، رایزنیهای مستمر خانه هنرمندان به واسطه نمایندگی جامعه فرهنگی و هنری، اهمیت به سزایی دارد.
علیزاده با اشاره به شناسایی هنرمندان متضرر شده نوع نیاز و نوع حمایت از آن ها اظهار داشت: باید کمک به اصحاب فرهنگ و هنر کرمان در اولویت قرار بگیرد تا بتوانند به فعالیتهای خود ادامه دهند.
با توجه به شیوع کرونا از اسفند ماه سال گذشته در کشور تمامی فعالیت های فرهنگی و هنری در استان متوقف شده است و بنا به اظهار مسئولان، خسارت شیوع کرونا به بخش فرهنگ، هنر و رسانه این استان ۱۵۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال ارزیابی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.