جمشید ملارحمن روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه میلیون تن به ظرفیت تولید کنسانتره, پنج میلیون تن به ظرفیت تولید گندله و ۷۰ هزار تن به ظرفیت تولید بریکت سرد با راه اندازی این طرح ها در کشور افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تامین خوراک کنسانتره و گندله سنگ آهن، یکی از حیاتی‌ترین نیازهای کارخانه‌های فولادی است اظهار داشت: با رشد تولید و نیز ایجاد ظرفیت‌های جدید در گل گهر, بخشی از دغدغه های جهش تولید فولاد برطرف می شود.

افزایش تولید در شرکت گل‌گهر

مدیرعامل شرکت صنعتی ومعدنی سنگ آهن گل گهر سیرجان گفت: مجموع تولید کنسانتره شرکت گل‌گهر در سال ۹۸ به بیش از ۱۶ میلیون تن رسید که افزایش سه درصدی نسبت به عملکرد سال قبل را نشان میدهد و تولید گندله سنگ آهن این شرکت از ۱۲.۱ میلیون تن فراتر رفت که نسبت به تولید سال ۹۷ با رشد ۴درصدی همراه شد.

ملارحمن افزود: رشد تولید این محصولات و همچنین راه اندازی پروژه های جدید, از یک سو و زمینه افزایش تولید فولاد خام و محصولات فولادی را فراهم می آورد و از دیگر سو سبب بالا رفتن تولید واقعی کارخانه‌های فولادی می شود به طوری که این عملکرد، باعث رشد شاخص بهره وری و استفاده بیشتر از ظرفیت های نصب شده فولاد در منطقه است.

وی تصریح کرد: تامین خوراک کنسانتره و گندله سنگ آهن, یکی از حیاتی ترین نیازهای کارخانه های فولادی است که با رشد تولید در گل گهر بخشی از دغدغه های جهش تولید فولاد برطرف را برطرف می کند.

مدیرعامل سنگ آهن گل گهر سیرجان از سهم ۳۴ درصدی از ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن و ۲۹ درصدی از ظرفیت تولید گندله سنگ آهن کشور در این مجتمع معدنی خبر داد و گفت: این شرکت در عین حال جایگاه نخست تولید در کنسانتره و گندله سنگ آهن در کشور را در اختیار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.