رضا دادگرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این‌که با تدبیر و حمایت شهردار کرمان، ممیزی املاک از سال گذشته در این شهر آغاز شده و ۲۰ درصد باقی‌مانده این طرح طی سال‌جاری به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه مزیت عمده اجرای این طرح کاهش زمان حضور مراجعه‌کنندگان در شهرداری کرمان به‌حساب می‌آید اظهار داشت: همچنین استعلام‌ها به‌صورت یک فرایند و بدون نیاز به حضور ارباب رجوع انجام می‌شود. 

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان افزود: با اقدامات انجام شده زمان جست‌وجوی پرونده‌ها به حداکثر سه دقیقه کاهش یافته و تنوع و پراکندگی بایگانی‌ها و بانک‌های داده و عدم ارتباط پرونده‌ها و داده‌ها، از عمده‌مشکلات موجود در شهرداری بود که با انجام ممیزی مرتفع شد و اکنون، با تجمیع تمام بایگانی‌ها، مسیرهای موازی حذف و زمان رسیدگی به پرونده‌ها به میزان قابل ملاحظه‌ای کوتاه شده است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی منابع پایدار برای شهرداری از اهداف مهم طرح ممیزی املاک به‌شمار می‌رود گفت: برای نخستین‌بار در تاریخ شهرداری کرمان، تمام املاک به تفکیک کاربرد ملک، دارای کد منحصربه‌فرد شدند که این مسأله عامل مهم افزایش اصالت پرونده‌های شهرداری و امکان ایجاد ارتباط با ثبت اسناد و املاک است.

دادگرپور بیان داشت: کارشناسان شهرداری، در جریان ممیزی تمام عوامل محدودکننده ایجاد ارتباط سیستمی با ثبت اسناد و املاک، را شناسایی کرده و زیرساخت‌های لازم جهت ارتباط سریع و دقیق فراهم شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، قوی‌ترین و دقیق‌ترین ارتباط مکانی (دقت پنج سانتی‌متر) در ایران، متعلق به شهرداری کرمان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.