علی بابایی روز جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه مناطق سیل‌زده شهداد افزود: یکی از مشکلات در بخش شهداد این است که آب‌هایی که از ارتفاعات سیرچ و کوهپایه سرازیر می‌شوند، به مناطق جهر و شهداد ورود پیدا می‌کنند و در پی بارش‌های شب گذشته، آب به سمت تکاب های جنوبی و روستاهای امیرآباد و شفیع آباد سرازیر و وارد مزارع و منازل روستایی این منطقه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ خانه در روستای امیرآباد و جهر تحت تاثیر سیل قرار گرفته‌اند گفت: تا این لحظه سیل به ۸۰۰هکتار از مزارع و باغات بخش شهداد بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد کرده است. 

فرماندار کرمان از تخریب ۲۲رشته قنات بین ۴۰ تا ۱۰۰درصد در روستاهای متاثر از سیل شهداد خبرداد و افزود: همچنین سیلاب در این منطقه به ۱۲۰راس دام سبک و ۱۱راس دام سنگین خسارت وارد کرده است.

بابایی با اشاره به اینکه روند امدادرسانی توسط هلال احمر، سپاه، بخشداری و دهیاری‌ها در حال انجام است تصریح کرد: آب و برق روستای جهر و کشیت در این سیلاب قطع شده که آبرسانی و برق رسانی سیار به صورت سیار انجام شده است. 

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه ۳۰ تیر برق در اثر سیلاب تخریب شده گفت: بازگشایی راه اندوهجر به روستای جهر و نسک و حرمک توسط نیروهای راهداری در حال انجام است. 

بابایی با بیان اینکه خوشبختانه سیلاب تلفات جانی نداشته خاطرنشان کرد: امدادرسانی به خوبی در این مناطق در حال انجام است. 

وی بیان داشت: بیشترین خسارت سیلاب در شهرستان کرمان به بخش شهداد و روستاهای آن وارد شده است. 

بخش شهداد در ۱۰۰کیلومتری کرمان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.