حمیده حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از ظهر امروز در استان کرمان اظهار کرد: تا ساعت ۱۶ امروز از ایستگاه‌های هواشناسی جیرفت ۲۱ میلیمتر، قلعه گنج ۲۰.۴، کهنوج ۱۱.۳، رودبار جنوب ۱۴.۴، ساردوئیه ۱۰.۴ و عنبرآباد ۶.۷ میلیمتر باران گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در سیرجان، زرند، رابر، ارزوئیه، بردسیر، بم و ماهان نیز بارندگی گزارش شده است، افزود: بارش‌ها تا اواخر امشب ادامه دارد.

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: از فردا از شدت بارش‌ها کم خواهد شد اما این شرایط جوی به صورت پراکنده تا دوشنبه هفته آینده ادامه دارد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص هشدار قرمز هواشناسی و تخلیه آب سدهای استان توسط نهادهای مربوطه هم گفت: اداره کل هواشناسی کرمان در هیچ اطلاعیه در خصوص میزان و حجم بارندگی‌ها وضعیت قرمز اعلام نکرده و اگر این اقدام انجام شده بدون استعلام از این اداره کل است، زیرا وضعیت قرمز اعلام شده از سوی این اداره کل فقط مربوط به سیلاب بوده است.

حبیبی با بیان اینکه وضعیت قرمز بر اساس میزان و حجم بارش نبوده است، ادامه داد: در تماس تلفنی با آب منطقه‌ای اعلام کردیم بارش‌ها شاید به ۳۰ میلیمتر برسد و حجم بارندگی‌ها بیشتر از این میزان نخواهد بود و وضعیت قرمزی در این زمینه اعلام نشد.

وی گفت: بارش‌ها به صورت رگباری (شدت زیاد در زمان کم) بوده و شاهد سرازیر شدن آب از بالادست به پایین دست هستیم؛ از سوی دیگر به دلیل بارش‌های خوب باران طی چند روز گذشته، در بعضی از مناطق قدرت نفوذپذیری خاک کم شده است در نتیجه احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.