سیدمصطفی آیت اللهی موسوی عصر چهارشنبه در بازدید از طرح‌های آبخیزداری قلعه‌گنج با بیان اینکه پروژه‌های آبخیزداری با هدف جلوگیری از خشکسالی، کنترل سیلاب، مهار روان آب‌ها و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی اجرا می‌شود اظهار داشت: اجرای چنین طرح‌هایی طی سالهای ۹۷ و ۹۸ منجر به افزایش سطح آب‌های زیر زمینی، پیشگیری از فرسایش خاک و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی  شده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز با تاکید بر اینکه آبخیزداری مهمترین راهکار مقابله با خشکسالی است گفت: در سال جاری پروژه آبخیزداری پخش سیلاب حوزه آبخیز چاه دادخدا  شهرستان قلعه‌گنج با عملیات‌های خاکی و سرریز سنگی ملاتی به حجم بیش از ۲۰۰ هزار متر مکعب در حال اجرا است.

حمزه احمدی افزود: این طرح در هر بارندگی ظرفیت کنترل سه میلیون متر مکعب سیلاب را دارد. 

وی ادامه داد: این پروژه با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در حال اجرا بوده و تا کنون در این مسیر عملیات اجرایی یک بند خاکی به اتمام رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بیان کرد: از ابتدای دولت دوازدهم تا کنون ۱۰۰ طرح آبخیزداری با اعتبار ۷۵۱ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال در هفت شهرستان جنوبی کرمان اجرا شده است.

در بارندگی‌های ابتدای امسال، حدود ۳۵۰ هزار هکتار از حوضه های آبخیز، ۳۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی، ۳۰۰ آبادی و همچنین مناطق شهری فاریاب، رودبار جنوب، قلعه گنج و زهکلوت به واسطه وجود طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری از خطر بروز سیلاب مصون ماندند.
اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.