جعفر رودری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری سیرجان با اشاره به موقعیت خوب سیرجان در حوزه توسعه شهری و زیربنایی افزود: این شهرستان در شاخص های اشتغال زایی ، سرمایه گذاری و اجتماعی عملکرد خوبی را دارد.

رودری با تاکید بر جذب اعتبارات تخصیصی افزود:  تخصیص های بودجه استانی ۵۰ درصد است که می‌طلبد مسئولان شهرستان پیگیر جذب آن باشند و در مجموع بیش از ۳۳ درصد تا این مرحله تخصیص اعتبار در استان انجام شده که عملکرد قابل قبولی است. لذا بیش از این که مشکل تخصیص بودجه باشد، اهمیت جذب آن مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: میزان ایجاد اشتغال نسبت به ورود به بازار کار در سیرجان بیشتر است که توسعه اقتصادی را در این شهرستان نشان می‌دهد.

به گفته رودری بیش از ۵۳۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری سالانه در پروژه‌های اقتصادی سیرجان رقم قابل توجهی است و نشان می‌دهد بالغ بر ۳۰ درصد اهداف سرمایه گذاری که برای سیرجان پیش بینی شده محقق شده و از متوسط استان بالاتر است .

بی توجهی به شفاف سازی آمار و اطلاعات در ادارات موجب بی اعتمادی مردم می شود

 سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت آمار و برنامه ریزی در مدیریت شهری گفت: اگر مدیری بخواهد در رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی کند، باید از طریق آمار اقدام کند.

محمد محمود آبادی افزود: یک ایراد اساسی که دستگاه های دولتی دارند این است که هیچ گاه آمار دقیق و کارشناسی شده ای را در دستگاه خود نگهداری نمی کنند و این آمارها به روز نمی شوند و گاها آمار سال های گذشته را ارائه می دهند.

 محمود آبادی اضافه کرد: آمار و اطلاعات باید در دسترس عموم باشد و شفاف سازی انجام شود؛ چراکه عدم تحقق این شفاف سازی منجر به انحراف افکار عمومی و نارضایتی مردم می شود و نارضایتی عمومی از یک دستگاه دولتی گاهی اوقات به منزله ناکارآمدی دستگاههای دولتی ونظام اداری تلقی می شود.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی ما رتبه برتر استان را دارا هستیم و در این زمینه  بیش از۲۰۰ طرح با اعتبار۳۰ میلیارد تومان اجراشده است  که اشتغال  دوهزار نفر و افزایش رونق تولید را داشته و باید به این مهم توجه بیشتری شود.

 محمود آبادی از راکد ماندن بیش از ۵۰ پروژه و طرح به دلیل کمبود اعتبار خبر داد و گفت : برای اتمام این طرح های راکد که نیازمند۱۰۰ میلیارد تومان  اعتبار هستند باید از بخش خصوصی کمک گرفت زیرا که اعتبارات دولتی جوابگوی اتمام این طرح های راکد نیستند.

طرح های نبیمه تمام سیرجان تعیین تکلیف شود

نماینده مردم سیرجان و بردسیر هم در این نشست  با اشاره به وحدت و همدلی مسئولان شهرستان گفت: پروژه های ناتمام شهرستان باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوندتا بتوان از میلیاردها تومان سرمایه راکد اشتغال و تولید داشت.

 شهباز حسن پور افزود:  بیش از یکهزار نفر از شهروندان در نوبت زمین هستند که باید هر چه سریع تر به آنها پاسخ داده شود و روند اعطای وام بانکی و ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی را باید آسان کرد تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند که این خود به رونق اشتغال زایی کمک خواهد کرد و از تعداد بیکاران شهرستان کم میکند.

حجت الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه این شهر از حضور پرشور و گسترده مردم در پیاده روی اربعین قدردانی کرد و گفت: این حضور اعلام برائت از دشمنان و دفاع از اسلام ناب و ولایت و رهبری و نشان دهنده جوش و خروش برای دفاع از حقیقت اسلام است.

وی افزود: تمسک به قرآن و پیروی از اهل بیت رمز پیروزی ماست و مدیران شهرستان در مسندهایی که قرار دارند باید همواره این مساله را مدنظر قرار داده و در برخورد با ارباب رجوع آن را لحاظ کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.