به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلای امام (ع) افزود: هفته دفاع مقدس روزهای پایانی را می گذارند و این ملت در خدمت امام عظیم الاشان، انقلابی را به پیروزی رساندند که جریانی بی نظیر و بی مانند بود.

وی اظهار داشت: توده مردم و خواص توانستند گفتمان ارزشمند و انقلابی را در محور اسلام به راه بیندازند و بعد از آن دشمن جنگ را راه انداخت تا جلوی این گفتمان گرفته شود اما مردم تحت زعامت امام با بصیرت و عظیم الاشان، مردانه ایستادند تا از این گردنه سخت تاریخی که تهاجم علیه کشور بود عبور کردند.

وی ادامه داد: نه تنها جریان مقاومت در همانجا متوقف نشد بلکه انقلاب و جریان دفاع مقدس به راهبرد مقاومت تحت زعامت رهبر معظم، فرهیخته و شجاع انقلاب اسلامی تبدیل شد و امروز پرچمدار گفتمان مقاومت، ایران اسلامی به رهبریت رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی قبل از سال ۵۷ آرام آرام در همه ابعاد شکل گرفت و امروز به جریانی تبدیل شد که در منطقه وجود دارد و در اتفاقات منطقه تاثیرگذار است.

وی گفت: اما استکبار جهانی در مقابل این گفتمان دست به شیطنت هایی زده و یکی از این توطئه ها این بود که دنبال راه انداختن مذاکره و گفت و گوی مکارانه بود تا به دنبال آن این مقاومت و انقلاب را متوقف کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: فشار، تحریم و تهدیدهای حداکثری و مذاکره از توطئه های دشمن علیه ملت ایران بود تا گفتمان انقلاب اسلامی را متوقف یا منحرف کند لذا زمانی نیز با آنها به مذاکره می نشینی نیرنگ می کنند و نمونه بارز آن برجام است که از همان روز اول دنبال شکست مفاد مذاکره بودند و به تعهدات خود عمل نکردند.

وی تاکید کرد: نکته دوم این است که دشمنان دنبال این هستند با اعمال تحریم ها که در مقابل این گفتمان به وجود آوردند و عمدتا جنگ اقتصادی را شکل دادند، جریان مقابله با اخلالگران اقتصادی که خواسته و ناخواسته پیاده نظام دشمن هستند را دچار تحریف کند و با این جریان جلوی گفتمان انقلاب را بگیرند و نگذارند مبارزه با فساد اقتصادی که بخصوص در رویه مسئولان اقتصادی در ماه های اخیر بسیار پر رنگ تر شده را بگیرند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: دشمن سعی دارد هر اتفاقی که در منطقه می افتد یا در میدان های جنگی کم می آورد ذهن تمام جهان را متوجه ایران کنند و نمونه آن آنچه است که در عربستان اتفاق افتاد.

وی گفت: دشمن حتی در تریبون های بین المللی مانند سازمان ملل در صدد اتهام زنی به ایران است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: دشمن همچنین از نظر فرهنگی در صدد این است چند اتفاق را در داخل کشور رقم بزند و اولین آن این است مردم را نا امید و با جریان های امیدوار کننده مقابله کند لذا زمانی مردم از نظر روحیه نا امید شدند در مقابل جریانات، خیلی حساسیت نشان نمی دهند.

وی افزود: نکته دوم این است دشمن می خواهد لاابالی گری را توسط گروه های متعدد و هر چند کوچک در جامعه ترویج دهد تا فساد اخلاقی رواج یابد و تبدیل به جریان عادی شود همانطور که اکنون نمونه هایی از آن را شاهد هستیم.

خطیب جمعه کرمان ادامه داد: دشمن می خواهد مراکز عمومی و استراحتگاه را نیز به جریانی تبدیل کند که قشر مومن و متعهد نتوانند در این اماکن حضور پیدا کنند لذا بر همه واجب است در مقابل این جریان با امر به معروف و یا گزارش دهی بایستند و مقابله کنند.

وی تاکید کرد: نکته بعدی مد نظر دشمن در کمرنگ کردن گفتمان انقلاب اسلامی کمرنگ کردن روحیه انقلابی در کشور است لذا سعی می کند در حوزه های مختلف بخصوص سیاسی افراد را تندرو جلوه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: یکی از اقدامات مذبوحانه ای که روزهای اخیر شاهدش بودیم و بسیار حرکت خطرناکی است این است که عنوان و اسم و رسم شهدا را در جامعه کم رنگ کنند.

وی افزود: دشمن قصد دارد نام شهدایی که سایشان را در این کشور که خیر برکت دارد و همه قدرت و اقتدار ملی و دینی کشور به خون آنها وابسته است را کمرنگ کند و ما تا جان داریم باید در خدمت اسم و رسم شهید باشیم.

وی تاکید کرد: دشمن در یک حرکت مرموزانه می خواهد نام و یاد شهدا را کمرنگ کند و اگر احیانا افرادی که تحت تاثیر این جریان قرار گرفته و حرکتی کرده اند باید آن را اصلاح کنند و در غیر این صورت تصمیم های دیگر گرفته می شود و این بخشی از توطئه های دشمنان علیه گفتمان انقلاب اسلامی است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه رعایت تقوا به عده و گروه خاصی معطوف نمی‌شود به تبیین جایگاه خواص در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: افرادی که در حکومت اسلامی منتصب می شوند یا رای می آوردند و یا اینکه جایگاه خاصی دارند جز خواص جامعه هستند.

وی تاکید کرد: خواص جامعه باید مراقب رفتار و اعمال خود در جامعه باشند زیرا نفوذ آنها در جامعه اثرگذار است.

وی با تشریح اینکه خواص جامعه در مقاطع تاریخی چگونه عمل کردند گفت: امام سوم شیعیان جهان در خطابه‌ای وضعیت خواص را بیان کردند و فرمودند شما که خواص جامعه بودید، دچار انحرافی بزرگ شده‌اید.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه حرف خواص نافذه بود و باید در مقابل مشکلات جامعه آن روز عکس‌العمل نشان می‌دادند در حالی که مقابل چشم آنها حق مستضعفان جامعه از بین رفت و از آنها دفاع نکردید افزود: لذا امام حسین‌ (ع) خطاب به خواص فرمودند شما دایره نفوذ دارید و در مقابل کسی که به شما اعتراضی دارد می‌ ایستید اما در مقابل حق مردم هیچ عکس‌العملی انجام نمی‌دهید.

وی ادامه داد: خواص مطالبه‌گری را فقط حق خود می‌دانستند و حق مردم برای آنها اهمیتی نداشت لذا رانت‌خواری و ویژه‌خواری می‌کردند و از حکومت برای خود امتیاز می‌گرفتند و توده مردم را فراموش کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که از خواص بوده و دارای نفوذ کلامی هستند باید توده مردم را ببینند و از حق همه دفاع کنند اظهار داشت: یکی از انواع جهاد، جهاد با مال است لذا افرادی که تمکن مالی دارند باید برای جهاد در راه خدا هزینه کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه در تاریخ بعد از امام حسین‌ (ع) نیز هرگاه خواص به انحراف رفتند جامعه اسلامی با مشکلات زیادی روبه‌رو شد افزود: زمانی خواص جامعه به آدم‌های فرصت‌طلب و رانت‌خوار تبدیل شوند فاسدان بر جامعه حاکم شده و جامعه به سمت هلاکت پیش می رود.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که حاکمیت یزیدیان شود، حتما امام حسین‌ (ع) در مظلومیت قرار گرفته و مردم نیز گروه گروه به سمت امام جامعه لشکرکشی می‌کنند.

۳۰۲۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.