محمدرضا علیزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از تفاوت‌های جشنواره موسیقی نواحی با دوره‌های گذشته آن، تشکیل ستاد و شورای سیاست‌گذاری جشنواره با حضور جمعی از مسئولان ارشد دولتی، هنرمندان و مدیران مرتبط بود که در کیفیت بخشی این رویداد بزرگ فرهنگی بسیار موثر محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی برای چهارمین سال پیاپی در آستانه هفته وحدت و از ۱۶ تا ۱۹ آبان‌ در استان کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: نخستین دوره جشنواره موسیقی نواحی در کرمان برگزار شده و باید از این ظرفیت استفاده لازم را ببریم و جشنواره را از خودمان بدانیم.

وی با بیان اینکه جشنواره موسیقی نواحی ظرفیت های بزرگ فرهنگی، هنری و گردشگری فراوانی دارد افزود: اجراهای جشنواره اغلب در سالن‌های روباز و عمومی و در مناطق تاریخی کرمان از جمله بازار و حمام گنجعلیخان برگزار می‌شود تا در کنار این جشنواره جاذبه های تاریخی استان معرفی شود.

علیزاده تصریح کرد: سایت اطلاع‌رسانی جشنواره دوازدهم موسیقی نواحی به طور رسمی از ابتدای شهریور آغاز بکار کرده است تا علاقه مندان از اخبار و رویدادهای این برنامه اطلاع پیدا کنند.

وی اظهار داشت: موسیقی نواحی یکی از بزرگترین و بهترین رویدادهای بزرگ فرهنگی کشور محسوب می‌شود و مردم ارتباط خوبی به دلیل اصالت این نوع موسیقی با آن برقرار کرده و استقبال بسیار خوبی را در سال‌های گذشته شاهد بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به غیر رقابتی بودن این دوره از جشنواره موسیقی نواحی افزود: موضوع بخش اصلی دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی تکیه بر اجرای آثار با کلام مبتنی بر منظومه‌های تغزلی از شاعران کهن ایران زمین و همچنین شاعران بومی با گویش‌ها و زبان‌های محلی است.

وی گفت: در حال برنامه‌ریزی برای اجراهای گروه های موسیقی نواحی در شهرستان‌ها هستیم که به احتمال زیاد در ۱۰ شهرستان استان کرمان اجراهایی توسط گروه‌های منتخب خواهیم داشت.

علیزاده تاکید کرد: موسیقی نواحی میراث معنوی مملکت است و برپایی آن در استان کرمان تنها یک رویداد دستگاهی نیست و باید تمام استان درگیر و دغدغه برگزاری این موسیقی در استان را داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب این استان در زمینه موسیقی محلی و بومی گفت: کرمان با برخورداری از بیش از ۴۰  نوع ساز موسیقی، گنجینه ارزشمندی از موسیقی فاخر را در خود جای داده است.

۳۰۲۹/۷۴۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.