به گزارش ایرنا، محمدمهدی زاهدی روز یکشنبه در آیین قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ دسته یک فوتسال کشور در کرمان افزود: باشگاه داری در کشور متاسفانه در قالب هیات ها دنبال می شود در حالی که این سمت، یک علم و حوزه دانشگاهی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان باید باشگاه داری و مدیریت باشگاهی را به صورت حرفه ای ساماندهی و دنبال کند و مدیران باشگاه ها باید اقتصاد، روانشناسی و جامعه شناسی ورزشی را به خوبی بدانند.

زاهدی ادامه داد: سرمایه‌گذاری و حمایت همه‌جانبه از ورزش موجب ارتقای بخش فوتبال کشور می شود و توجه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از طریق توسعه امکانات و منابع انسانی در فوتبال باید مورد توجه قرار گیرد.

آمایش سرزمینی در حوزه ورزش دنبال شود

زاهدی گفت: وزارت ورزش و جوانان بخش آمایش سرزمینی حوزه ورزش را دنبال کند و در این زمینه باید استعدادسنجی، استعدادیابی و پرورش استعدادها به‌خوبی در کشور انجام شود.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری لازم در ورزش کشور انجام نشده و زمینه استعدادیابی و استعدادپروری ضعیف است لذا فدراسیون فوتبال باید تدبیری برای ارتقای این حوزه بیندیشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران جزو کشورهای برتر دنیا در فوتسال است گفت: جایگاهی مطلوب در فوتسال دنیا داریم و با پرورش استعدادها در فوتسال می توانیم در دنیا به رتبه نخست برسیم.

وی افزود: بانوان استان کرمان توانمندی مطلوبی در فوتبال و فوتسال کشور دارند و توجه و برنامه ریزی در این حوزه بسیار با اهمیت است.

سیاسیون پای خود را از دخالت در ورزش بیرون بکشند

زاهدی با اشاره به اینکه دخالت های نابه جای سیاسیون به امر ورزش کشور لطمه زده است تصریح کرد: سیاسیون باید پای خود را از دخالت در ورزش بیرون بکشند و از ورزش حمایت کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: فوتبال امروز نه یک ورزش، بلکه به عنوان یک پدیده اجتماعی مطرح است که فرصت های بسیاری در جوامع بشری فراهم کرده زیرا از سن خردسال تا کهنسالی به این حوزه علاقه‌مندند که نشان می دهد فوتبال فراتر از یک ورزش است.

وی تاکید کرد: توجه به حوزه فوتبال برای مسئولان کشور بسیار حائز اهمیت است لذا در این زمینه وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ها و هیات های استانی به خوبی باید جایگاه فوتبال را تقویت کنند.

زاهدی گفت: استان کرمان ظرفیت های بسیاری در ورزش های مختلف به خصوص پارالمپیک در دنیا دارد.

۷۴۲۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.