به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مسئول هیات تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده‌زیار گفت: بازسازی واقعه عاشورا با حضور بیش از ۲۵۰ هنرمند تعزیه‌خوان در این روستا انجام می شود.

هوشنگ انکوتی با اشاره به اینکه این آیین توسط هیات تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل العباس (ع) روستای ده‌زیار برگزار می شود افزود: حدود ۱۰۰ زن نیز در بازسازی واقعه عاشورا در ده‌زیار ایفای نقش دارند.

مسئول هیات تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده‌زیار با بیان اینکه کار تمرین مراسم تعزیه‌خوانی در این روستا از حدود ۲ ماه قبل آغاز شده است افزود: این آیین همه ساله بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل گلزار شهدای روستای ده‌زیار در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع بازسازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیات تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده‌زیار تا پایان دهه اول ماه محرم حدود ۱۰ مجلس تعزیه در نقاط مختلف اجرا می‌کند خاطرنشان کرد: ظهر روز تاسوعا نیز مجلس تعزیه حضرت عباس (ع) در گلزار شهدای این روستا شبیه‌خوانی می‌شود.

انکوتی با بیان اینکه پیش‌بینی حضور بیش از پنج هزار نفر از مردم برای تماشای بازسازی واقعه عاشورا در ده‌زیار انجام شده است گفت: از عموم مردم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این آئین معنوی در این روستا دعوت بعمل می‌آید.

وی افزود: سایر مراسم عزاداری در روستای ده‌زیار نیز از صبح تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) با قرائت زیارت عاشورا از ساعت ۶ صبح تا حرکت دسته‌های عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و صرف نهار در سقاخانه و دارالشفای حضرت ابوالفضل (ع) برگزار و سپس با راه‌اندازی کاروان مراسم تعزیه‌خوانی در گلزار شهدا برگزار می‌شود.

۳۰۲۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.