احسان عراقی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات متعدد راهداری از ابتدای سال ۹۸ تاکنون از جمله اجرای بیش از ۳۴۰ کیلومتر شیار لرزنده طولی و عرضی، حدود ۹۰۰ کیلومتر تجدید خط کشی راهها توسط نیروهای راهدار استان کرمان در تابستان امسال انجام شده است.

وی با اشاره به تهیه و نصب انواع حفاظ ایمنی در چهار ماه ابتدای سال ۹۸ در راهها افزود: این حفاظ ها شامل نصب گاردریل به طول هفت هزار متر، نصب نیوجرسی در نقاط پرتگاهی و گردنه ها به طول پنج هزار متر، تهیه و نصب علائم راهها حدود چهار هزار و ۴۰۰ عدد از دیگر اقدامات انجام شده طی این مدت است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تصریح کرد: یکی از اقدامات  فیزیکی ایمنی راههای معاونت راهداری استان در جاده ها، آشکارسازی ۱۲ دهانه پل است، این اقدام به رانندگان امکان سهولت دید پلها بویژه در شب هنگام را می دهد و از برخورد خودرو با پایه پل ها جلوگیری می کند.

وی به دیگر فعالیت های راهداری در محدوده محورهای مواصلاتی استان کرمان پرداخت و گفت: ۴۳ هزار مترمربع لکه گیری، ۹۵ کیلومتر اجرای روکش آسفالت، بالغ بر ۲۳۰ کیلومتر درزگیری و ۲۲۰ کیلومتر انجام شیب شیروانی حاشیه راهها با استفاده از توان نیروهای راهداری از آغاز امسال در محورهای مواصلاتی این استان انجام شده است.

عراقی زاده با توجه به اقدامات انجام شده برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن برای مسافران تابستانی یادآورشد: در راستای کنترل عوامل حادثه خیز از جمله تخطی از سرعت غیرمجاز، سامانه های کنترل سرعت این اداره کل در کنار گشتهای جاده‌ای پلیس راه استان از دیگر فعالیت های نظارتی انجام شده توسط این اداره کل است.

وی در ادامه افزود: از رانندگان  انتظار می رود، ضمن رعایت سرعت مطمئنه در طول سفر به علائم نصب شده در محورها توجه کافی داشته باشند و با توجه به طولانی بودن برخی مسیرهای استان و احتمال خستگی و خواب آلودگی از استراحتگاه های بین راهی و مجتمع های خدماتی رفاهی در جهت استراحت و رفع خستگی استفاده کنند.

معاون راهداری استان کرمان عنوان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ نیز آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نقطه نظرات مسافرین و هم استانی‌ها در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرهای تابستانی راهداری استان  است.

۳۰۲۹/۷۴۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.