سرهنگ رضا محمدرضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این امکانات ثبت وقایع، رعایت حقوق شهروندی و برخورد مأموران با مجرمان به صورت آنلاین ثبت و ضبط می‌ شود.
وی ادامه داد: با نصب دوربین از رخدادهایی که حین اجرای مأموریت صورت گرفته مستندسازی می شود که این اقدام سند محکمی برای قضاوت، تحقق عدالت و ابزاری برای نظارت بر رفتار پلیس در مسیر حفظ حقوق شهروندی است.
فرمانده انتظامی جیرفت با بیان اینکه پلیس شهرستان در ماموریت های چهارشنبه سوری امسال با لباس دوربین دار در صحنه ها حاضر شد گفت: اگر دوربین روی لباس کارکنان باشد در ماموریت‌ها و صحنه های برخورد با اخلال گران نظم، محیط اطراف مامور توسط دوربین، پایش شده و امکان ضبط تصاویر برای شناسایی همه عاملان فراهم و این اتفاق، پلیس را در رسیدگی به موضوع و برخورد قاطع با برهم زنندگان آرامش عمومی جامعه کمک می‌کند.
سرهنگ محمدرضایی به شعار نوروزی، نشاط بهاری، نظم و قانون مداری اشاره کرد و گفت: آرامش و نشاط خاستگاه همگان است لذا با رعایت نظم و قانونمندی و مشارکت و همکاری با پلیس و دستگاه های امنیت آفرین، بهاری پر نشاط توام با آرامش خواهیم داشت.
در میان لوازم و تجهیزات پلیسی، دوربین پوشیدنی که به اختصار BWV نامیده می‌شود یک وسیله دیجیتال قابل حمل برای ضبط ویدئو و صداست که قابلیت عکس‌برداری نیز دارد.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از پنج بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.