یحیی کمالی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش زمان رسیدگی‌ به پرونده و اطاله دادرسی که موجب انباشت پرونده‌‌ها در قوه قضاییه شده از دیگر اولویت این دستگاه است.
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه ریشه کنی فساد، بی اعتمادی نسبت به عملکرد دستگاه قضایی در بین عامه مردم به وجود آمده است، گفت: در گذر زمان نادیده گرفتن و بی توجهی برخی مسائل موجب بی اعتمادی مردم می شود.
این حقوقدارن اضافه کرد: در بخشی از حکم انتصاب رئیس قوه قضائیه، مقام معظم رهبری قوه قضائیه را مکلف به ریشه کنی فساد کرده و بی شک این امر باعث بازگرداندن اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی می شود.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا باید عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری را از خود شروع کند، افزود: در دستگاه قضا باید قضات پاکدامن در حوزه رسیدگی های قضایی و مدیریت ستادی قوه قضائیه به کارگیری شوند و سپس مسئولان با اقتدار و صلابت لازم برای ریشه کنی فساد گام بردارند.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قوه قضائیه باید در وهله اول برای مدیریت فساد، از حوزه خود شروع کند و سپس برای فسادهایی نظیر سرقت و اختلاس ها که در کشور به وجود آمده و خاطر مردم را مکدر کرده گام بردارد.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی وظیفه قوه قضائیه بسیار سنگین است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید زیادی بر ریشه کنی فساد داشته اند و اگر قوه قضائیه توانست فساد را ریشه کن کند، امور دیگر را نیز می تواند به راحتی مدیریت کند.
کمالی پور ضمن تبریک انتصاب رئیس قوه قضائیه گفت: با توجه به اینکه حجت الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری رأی از مردم گرفته و اعتمادی عمومی نسبت به وی وجود دارد، او می‎تواند یکی از چالش‌‎های برون دستگاهی قوه قضاییه یعنی فقدان اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضا را بازیابی کند و این نارضایتی که به نحوی فراگیر هم شده برطرف کند.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.