به گزارش ایرنا ،محمدرضا شاملو روز پنجشنبه در جریان بازدید از بافت تاریخی روستای اودرج رفسنجان در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد واحد روستایی طی مدت یاد شده با کمک تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی شده و تا کنون یک میلیون و 850 هزار واحد به بهره برداری رسیده و خانواده ها در آنها مستقر شده اند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر متقاصیان روستایی دریافت تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی را به بانک ها معرفی می کنیم تا تسهیلات مقاوم سازی در قالب 25 میلیون تومان با بازپرداخت 4 درصد کارمزد دریافت کنند.
شاملو افزود: بیش از 38 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد که در 18 هزار روستا بهسازی روستایی انجام شده است.
** بودجه 50 میلیارد تومانی قیر برای روستاهای استان کرمان
معاون امور روستایی بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی همچنین گفت: 50 میلیارد تومان اعتبار برای تامین قیر در روستاها در اختیار بنیاد مسکن کرمان قرار دادیم.
وی ادامه داد: در بحث قیر رایگان با توجه به عرف قانون برنامه و بودجه سال 97، امسال 50 میلیارد تومان اعتبار به بنیاد مسکن و انقلاب استان کرمان اختصاص دادیم که برای اجرای طرح های هادی و ساماندهی معابر روستایی از آن استفاده شود.
وی افزود: اگر کمبودی باشد اعلام آمادگی کردیم که سهمیه جدیدی به استان کرمان اعطا شود.
شاملو بیان کرد: رفسنجان بیش از 160 روستا دارد که در بیش از 95 درصد آنها طرح های هادی انجام شده است.
وی ادامه داد: فاز اول پروژه بازسازی و بهسازی بافت با ارزش در دو روستای اودرج و دره جوز رفسنجان در حال انجام است که این پروژه طی یک و نیم سال آینده به اتمام خواهد رسید و قرار است هزینه های انجام این پروژه از محل اعتبارات بنیاد مسکن کشور، استانی و نیز کمک های مردمی برای تکمیل این پروژه اختصاص یابد.
رفسنجان در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.