به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز پنجشنبه در شورای مشترک اداری و فرهنگ عمومی استان کرمان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار به تحول فرهنگی نیاز داریم، افزود: فرهنگ کلیتی پیچیده شامل باورها، هنرها، اخلاقیات، قانون ها، رسوم و هرگونه قابلیت و عاداتی است که فرد به عنوان عضو جامعه کسب می کند.
وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سخنرانی خود در سال 93 در مشهد فرموده اند فرهنگ از اقتصاد مهم تر است، زیرا به معنای هوایی است که ما تنفس می کنیم.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای رسیدن به توسعه باید به مسائل فرهنگی توجه ویژه ای شود، اظهار داشت: این استان ظرفیت ها و مشاهیر فرهنگی و هنری بسیار زیادی دارد اما مقداری در زیرساخت های فرهنگی مشکل داریم و حمایت های مالی به اندازه کافی نیست.
فدائی با بیان این مطلب که استان کرمان نسبت به برخی شاخص های فرهنگی از متوسط کشور پائین تر است، گفت: سرانه شاخص فضاهای فرهنگی کرمان نصف سرانه کشور است و باید این کمبودها را جبران کنیم.
وی افزود: در جلسه با مسئولان مالی و عمرانی درباره پروژه های عمرانی از جمله تالار مرکزی کرمان پیگیری و مقرر شده این تالار تا تابستان 98 به پایان برسد و پرداخت های آن تا پایان سال 99 انجام شود.
استاندار کرمان گفت: در زمینه مرمت آثار و نقاشی های موجود در موزه هنرهای معاصر نیز مقرر شد با صرف یک میلیارد تومان از منابع استان و کمک های فنی و اجرایی معاونت مربوطه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.
فدائی به آغاز مرمت خانه های تاریخی و هنری نیز اشاره و عنوان کرد: در رابطه با برگزاری جشنواره ها نیز موسیقی نواحی سال آینده در کرمان برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی کرمان در تالار وحدت تهران، اظهار داشت: اپرای عروسکی منظومه خواجو نیز در استان کرمان اجرا می شود.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه در مجموع استان کرمان به پایلوت گردشری هنری تبدیل می شود، تصریح کرد: تصمیمات خوبی برای برگزاری کنگره سرداران شهید استان کرمان گرفته شده است.
وی با بیان اینکه یکی از کارهای انجام شده، عملیاتی شدن شورای فرهنگ عمومی است، تاکید کرد: امیدواریم با این کار شاهد تحولات بسیار خوبی در حوزه فرهنگی و هنری باشیم.
استاندار کرمان ضمن تاکید بر اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار مبتنی بر حفظ محیط زیست نیاز به تحول فرهنگی داریم، گفت: سیاست رسانه های دستگاه های اجرایی استان تدوین، تصویب و اجرایی خواهد شد.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.