همچنین تکمیل ایستگاههای تولید انرژی تجدید پذیر و توسعه صنایع و کارگاههای مولد از مهمترین برنامه های مطالعه شده و در دست اقدام دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی در شهرستان بردسیر است.
در حقیقت می توان گفت که در آستانه چهل سالگی انقلاب تصویری شایسته و درخور از بردسیر داریم و افق پیش روی نیز زیباتر و درخشان تر ترسیم شده است.
فرماندار شهرستان بردسیر با توجه به زیرساختهای برشمرده شده گفت : در دهه فجر امسال 50 طرح به ارزش 480میلیاردریال در این منطقه افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .
مجید نجف پور با اشاره به برنامه جامع اشتغال استان کرمان افزود: ما ملزم به ایجاد 820 شغل در بردسیر بودیم، اما آنچه که تا این لحظه ثبت شده و توسط تامین اجتماعی قابل راستی آزمایی است، رشد 200 درصدی و ایجاد دو برابری تعهدمان بوده است.
وی در ادامه توضیح داد: از ابتدای انقلاب میزان ایجاد اشتغال در بردسیر بطور متوسط سالانه 300 شغل بوده ولی در این دو سال اخیر سه هزار فرصت جدید شغلی در این شهرستان ایجاد شده است که رشد پنج برابری نسبت به سالهای قبل تر را نشان می دهد.
به گفته نجف پور از ابتدای انقلاب تاکنون 14 هزار اراضی باغی و مزروعی این شهرستان به آبیاری نوین مجهز شده اند و سالیانه 37 هزار تن شیر ،14 هزار تن گوشت قرمز و 4 هزار تن گوشت سفید در بردسیر تولید می شود.
وی گفت : در بخش صنعت تولید سالیانه 3/5 (سه و نیم) میلیون تن فولاد و همچنین 21 واحد صنعتی فعال و نیمه فعال در دو شهرک صنعتی داریم.
نجف پور افزود: در بخش صنایع جنبی کشاورزی راه اندازی 27 واحد صنعتی و نیمه صنعتی و سنتی گلاب گیری از مهمترین ثمرات نظام مقدس در این شهرستان بوده و امروزه کمتر کسی است که نداند گلاب بردسیر یکی از باکیفیت ترین گلابهای کشور است.
فرماندار اضافه کرد: در بخش زیرساخت ها برقرسانی به 306 روستا، گازرسانی 100 درصد به پنج شهر بردسیر و 31 روستا که با این میزان، سهم بردسیر از متوسط گازرسانی استان بالاتر است و برای گازرسانی به مناطق باغبزم، بیدخوان و شیرینک نیز مجوزهای لازم اخذ شده است.
به گفته نجف پور تهیه 65 طرح هادی و اجرای 45 مورد از آن، ایجاد 7 هزار تلفن همراه و 20 هزار خط تلفن ثابت، همچنین 4 پروژه مخابراتی به ارزش 4 میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
وی با شاره به اینکه هر 5 نقطه شهری بردسیر از آب شرب کاملا سالم و تصفیه شده اظهار داشت : از ابتدای انقلاب تاکنون 7500 واحد مسکن شهری و روستایی توسط بنیادمسکن ساخته شده که 1500 واحد از سال 96 و در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است.
وی به در دست اقدام بودن طرح بازآفرینی شهری توسط مسکن و شهرسازی اشاره کرد و گفت : بر این اساس محله های محروم باید به سطح مناطق برخوردار برسند.
فرماندار بردسیر گفت : در بخش بهداشت و سلامت احداث 26 خانه بهداشت روستایی، 7 پایگاه بهداشت شهری، 9 مرکز بهداشتی و درمانی، احداث یک بیمارستان 96 تخت خوابی، در حال حاضر توسعه بخش اورژانس بیمارستان با 4 میلیارد تومان و مرکز آموزش بهورزی با 2.5 میلیارد تومان در دست اقدام است.
نجف پور احداث چهار مرکز آموزش عالی پس از انقلاب نیز یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان بردسیر بوده است.
طی یکسال گذشته 200 ایستگاه تولید انرژی خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد در دست اقدام بوده که تاکنون 50 ایستگاه آن راه اندازی شده است. علاوه بر آن یک نیروگاه 1 مگاواتی به ارزش 65 میلیارد ریال افتتاح و نیروگاه 10 مگاواتی تابان با مساحت 20 هکتار و به ارزش 700 میلیارد ریال متعلق به بانک حکمت ایرانیان در حال تکمیل است.
مجموع ظرفیت ایستگاههای خورشیدی تکمیل شده، در حال ساخت و مجوزهای صادر شده 20 مگاوات به ارزش 1400 میلیارد ریال است که در مساحت 100 هکتار اجرا می شود. با تحقق مجموع این طرحها بردسیر یکی از مراکز مهم تولید انرژی خورشیدی کشور خواهد شد.
نجف پور در ادامه گفت: تشکیل 32 کانون اشتغالزایی روستایی موجب رونق بسیار مطلوبی در بخش ها و روستاهای شهرستان شده است.
وی با اشاره به وجود صنایع فولاد در شهرستان بردسیر تصریح کرد: ظرفیت شغلی فولادها محدود است لذا باید صنایع پایین دستی فولاد را ایجاد کنیم تا هم از ظرفیت شغلی ایجاد شده و هم ظرفیت حضور فولادها در شهرستان بهره ببریم.
نجف پور گفت : با مساعدت شرکت صنعتی معدنی گل گهر به عنوان معین اقتصادی بردسیر، و اعطای تسهیلات 2درصدی تاکنون 350 نفر با ایجاد مشاغل خانگی مشغول به کار شده اند.
وی رویکرد همه دستگاههای اجرایی شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بدون اتحاد و هماهنگی همه ارگانها، ائمه جمعه، نماینده مردم در مجلس و دستگاه قضایی و هماهنگی قوای سه گانه در شهرستان، رشد و توسعه امکان پذیر نبود.
بردسیر در 60کیلومتری جنوب غرب کرمان قرار دارد.
7421/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.