احمد گنجعلیخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد مشترکان برق شمال کرمان در سال 57، 59 هزار و 400 بود، اما تا پایان آبان امسال این عدد به 622 هزار و 266 مشترک رسیده که تقریبا 10 برابر رشد دارد.
وی با بیان اینکه تمامی روستاهای بالای 10 خانوار کرمان از نعمت برق برخوردار شده اند تصریح کرد: قبل از انقلاب تنها 95 روستا برقدار بودند که با رشد تقریبا 14 برابری به 14 هزار روستا افزایش پیدا کرده است.
معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان اظهار داشت: خطوط فشار متوسط نیز نسبت به سال 57، 14 برابر شده و از 797 کیلومتر به 11 هزار و 627 کیلومتر رسیده است.
وی ادامه داد: در بحث خطوط فشار ضعیف از عدد 741 کیلومتر با 10 برابر رشد نسبت به قبل از انقلاب به هشت هزار و 67 کیلومتر رسیدیم و پست های ترانسفورماتور نیز از 556 عدد به 15 هزار و 593 عدد رسیده که رشد 27 برابری را تجربه کرده ایم.
گنجعلیخانی بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مصرف برق در کرمان 52 هزار و 800 کیلو وات ساعت بود که این عدد هم اکنون به چهار میلیارد و 500 میلیون کیلو وات ساعت افزایش پیدا کرده و نشان از رشد 90 برابری مصرف برق دارد.
وی با اشاره به خدمات رسانی شرکت توزیع برق شمال استان به کشاورزان افزود: سال 57، تنها 221 چاه کشاورزی برقدار بودند، اما در حال حاضر سه هزار و 320 چاه کشاورزی از نعمت برق بهره مند شده اند.
معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان تاکید کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برق استان به شبکه سراسری وصل نبود و تامین برق بوسیله نیروگاه های کوچک در برخی شهرستان ها با گازوئیل و سوخت مازوت انجام می شد، اما در دهه 60 شبکه سراسری برق در استان و کشور کامل شد.
وی تصریح کرد: با تحولات انجام شده در زیرساخت ها، صنعت برق جزو بهترین ها و صنایع پیشگام پس از انقلاب اسلامی بشمار می رود و صنعت برق کرمان در بسیاری از شاخص ها، رتبه های برتر را کسب کرده است.
گنجعلیخانی با اشاره به ورود شرکت توزیع برق شمال کرمان به حوزه انرژی های تجدید پذیر اظهار داشت: تا پایان سال جاری، 328 نیروگاه خورشیدی با توان تولیدی 6 هزار و 167 کیلو وات در حوزه شمال استان در حال تصب و بهره برداری است.
شرکت توزیع برق شمال استان کرمان وظیفه تامین، عرضه و توزیع برق پایدار را برای هفت شهرستان شمال این استان را بر عهده دارد.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.