به گزارش ایرنا، احمد اسکندری نسب روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب قانون تغییر کاربری فضاهای آموزشی در مدارس افزود: 89 درصد از فضاهای آموزش و پرورش شهر کرمان وقفی است.
وی تصریح کرد: پنج هزار و 500 فضای آموزشی در استان کرمان وجود دارد که برای نگهداری این فضا نیاز به هزینه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به وجود هزار و 500 شهید دانش آموز و فرهنگی در این استان افزود: حدود 45 هزار فرهنگی در هفت هزار و 600 واحد آموزشی و 30 هزار کلاس درس کار تربیت 630 هزار دانش آموز کرمانی را بر عهده دارند.
وی تاکید کرد: اکنون می توان ادعا کرد در دورترین مناطق استان کرمان برای تمام دانش آموزان کار تعلیم و تربیت در حال انجام و پرچم نظام به اهتزار در آمده است.
اسکندری نسب گفت: 722 مدرسه زیر حد نصاب در استان کرمان وجود دارد که به دلیل برقراری عدالت آموزشی تاسیس شده است.
وی افزود: راه توسعه هر نظامی از آموزش و پرورش می گذرد لذا باید همه کمک کنند تا پایه های علمی در نظام آموزش و پرورش محکم و استوار باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) در راستای جایگاه خطیر تعلیم و تربیت در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: اصحاب رسانه نیز توانسته اند در برهه های مختلف این نظام نقش خود را به بهترین شکل ایفا کنند و این مهم در آموزش و پرورش نیز در رساندن حق به گوش مردم و انتشار اخبار این نهاد بسیار کمک کرده است.
وی تاکید کرد: باید نظام جمهوری اسلامی را به جایگاه نخست منطقه رساند چنانچه در 40 سال گذشته نیز اقدامات مطلوبی انجام شده است.
اسکندری نسب بیان کرد: برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین که سندی جامع است و می توان در هر زمان به نحو تاثیرگذار قابل اجرا باشد باید تلاش کرد.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش هیچ برنامه ای غیر از عملی کردن سند تحول بنیادین دارد و بودجه های در نظر گرفته شده نیز در همین راستا است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: قانون خوبی در مجلس شورای اسلامی در مورد تغییر کاربری فضاهای مازاد آموزش و پرورش وضع و این مهم در استان به خوبی انجام شده چنانچه در کشور رتبه نخست تغییر کاربری فضاهای مازاد را کسب کرده است.
وی افزود: طرح جامعی در بخش های مختلف ساماندهی مدارس غیرانتفاعی از جمله واریز حقوق پرسنل بزودی تدوین می شود.
وی تصریح کرد: افزون بر 2 هزار کلاس درس در دولت تدبیر و امید توسط خیرین کرمانی در این استان ساخته و به آموزش و پرورش واگذار شده است.
اسکندری نسب بیان کرد: نگاه خیرین برای ساخت فضاهای آموزشی به مناطق محروم است و امسال بیش از 30 هزار دانش آموز به تعداد دانش آموزان استان کرمان اضافه شد که حدود 10 هزار نفر در شهر کرمان بود.
وی افزود: به ازای هر 200 مسکن مهر باید یک فضای آموزشی ایجاد می شد که این مهم اتفاق نیفتاده لذا کمبود فضای آموزشی در این مناطق محسوس است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مدارس هیات امنایی شهریه مصوبی دارند تصریح کرد: مدیران مدرسه حق دریافت هزینه به شکل دستی را ندارد.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.