به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان روز شنبه در مراسم نواخته شدن زنگ چهل سالگی انقلاب ضمن تاکید بر نقش سازنده آموزش و پرورش در حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی گفت: یکی از کارهای مهم در دوران بعد از انقلاب که دستاوردهای خوبی را به همراه داشته است تاسیس نهاد امور تربیتی به دست شهیدان رجایی و باهنر است.
احمد اسکندری افزود: از جمله ثمرات بسیار ارزشمند نهاد امور تربیتی هدایت و رهبری نسل جوان در دوران 8سال دفاع مقدس، فضاسازی فرهنگی برای دفاع از ارزش های انقلاب در مدارس، ترویج فرهنگ انسان سازی برای تصدی مدیریت های آینده کشور و مقابله با توطئه های فرهنگی استکبار بوده است.
اسکندری بیان کرد : راه اندازی اداره آموزش و پرورش استثنایی و سازمان دانش آموزی نیز از دیگر افتخارات نظام تعلیم و تربیت است که بعد از شکل گیری انقلاب اتفاق افتاده است.
وی همچنین گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش و پیشرفت آن ها از لحاظ کمی و کیفی را یک دستاورد بزرگ در این 40 سال دوره بعد از انقلاب دانست و گفت: این دستاورد جذب 42 درصد از دانش آموزان و دانشجویان در مقاطع مختلف را به همراه داشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه توسعه فرهنگ تحقیق و پژوهش و توانمندسازی والدین در این راستا را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب برشمرد و گفت: استان کرمان در زمینه توسعه مشارکت های مردمی نسبت به استان های دیگر کشور پیشتاز است و رتبه دوم کشوری را بعد از تهران در بعد کمیت و کیفیت به خود اختصاص داده است.
اسکندری در ادامه جذب خیرین مدرسه ساز را از دیگر دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: در دولت تدبیر و امید 2 هزار کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است که در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شده است.
براساس مصوبه هشتصد و پنجاه و چهارمین نشست شورای عالی آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی سه زنگ خاص به صورت همزمان در مدارس کشور در سه مناسبت آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت دفاع مقدس (اول مهر)، روز دانش آموز و استکبار ستیزی (13 آبان) و زنگ انقلاب اسلامی (12 بهمن) نواخته می شود.
امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی 12 بهمن سال 57، پس از 14 سال تبعید به میهن اسلامی بازگشت و رأس ساعت 9 و 33 دقیقه و 30 ثانیه، امام خمینی(ره) از پله‌های هواپیما فرود آمدند؛ هر سال 12 بهمن‌ماه، همزمان با سالروز ورود تاریخی ایشان به میهن اسلامی، ساعت 9 و 33 دقیقه صبح، زنگ انقلاب در مدارس سراسر کشور نواخته می‌شود.
امسال به دلیل مقارن شدن روز 12 بهمن‌ماه با جمعه و تعطیلی مدارس در این روز، گلبانگ انقلاب امروز شنبه 13 بهمن‌ماه در مدارس سراسر کشور طنین‌انداز شد.
9889/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.