به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی شامگاه شنبه در نشست مشترک با استاندار کرمان و معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : در حال حاضر بین 8 تا 10 هزار جوان سالانه به آمار افراد متقاضی مسکن اضافه می شود و برای تامین زمین، تقاضاهای انباشته در استان کرمان وجود دارد.
وی با اشاره به واگذار نشدن زمین از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، عنوان کرد: شهر کرمان وسعت بالایی به خود گرفته و تراکم پائینی دارد و شورای عالی شهرسازی برای صدور مجوزهای جدید با محدودیت های روبرو شده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که شهرهای کوچک کرمان در تامین زمین برای جوانان متقاضی با مشکل روبرو هستند، ادامه داد: مشکل ما برای تامین زمین بعد از کرمان در مناطق اطراف این شهر است و جوابی برای مردم نداریم.
پورابراهیمی با اشاره به اینکه از سیاست های جدید وزارت راه و شهرسازی استقبال می کنیم، تصریح کرد: باقی مانده مسکن های مهر در حال حاضر در حال تکمیل هستند.
وی با بیان اینکه مشکلات تامین زمین در باغین به معضلی برای استان کرمان تبدیل شده است، ادامه داد: در شهر چترود نیز شهرکی در سال های قبل طراحی شده و وجوهی از مردم دریافت شده اما اجازه ساخت به آنها داده نمی شود که این مشکل باید برطرف شود.
پورابراهیمی خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش قیمت مصالح، با تسهیلات پرداختی بانک مسکن امکان تکمیل واحدهای مسکونی وجود ندارد و باید در آن تجدید نظر شود.
**رفع مشکل زمین با واگذاری بخشی از اختیارات
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: واگذاری بخشی از اختیارات وزیر راه و شهرسازی به مدیرکل راه و شهرسازی یا استاندار کرمان می تواند بخشی از مشکلات مردم در این حوزه را برطرف کند.
شهباز حسن پور به مشکلات مردم در حوزه زمین و مسکن اشاره و تصریح کرد: به عنوان نمونه خانه ای که از 70 سال قبل ساخته شده، بر اساس بخشنامه ای به منزله اراضی ملی اعلام شده اند و مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در برخی از شهرهای سیرجان حدود 15 سال است که زمین واگذار نشده است و این موضوع مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و موجب مهاجرت جوانان شده است.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.