به گزارش ایرنا، سردار رضا بنی اسدی فر روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: با تجمیع سامانه 110 در کرمان، سرعت اقدامات افزایش یافته و منافع مردم نیز بیشتر تامین می شود.
وی اظهار داشت: در رابطه با اعزام ماموران پلیس 110 به محل حوادث بر اساس برنامه زمان بندی تعیین و بر اساس اولویت های اعلام شده، اقدام می شود.
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه فرماندهی انتظامی استان کرمان طی سال جاری در ارزیابی برنامه های ناجا رتبه عالی را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: در 9 ماه امسال 25 طرح تحقیقاتی غیرصنعتی و کسر خدمت در فرماندهی انتظامی استان کرمان انجام شده است.
سردار بنی اسدی فر اظهار داشت: در حوزه علمی و پژوهشی انتظامی، چاپ و انتشار 2 جلد کتاب، تالیف 19 کتاب گذشته پژوهی آزادگان و تجارب انتظامی، سه مورد انتشار نشریات علمی، 32 گردهمایی علمی، 44 اتاق فکر، پنج مورد حمایت از پایان نامه های دانشجویی در حوزه نظم و امنیت و تنظیم و انتشار 157 خبر علمی و پژوهشی انجام شده است.
وی به تدوین رهنامه تاکتیکی فرماندهی انتظامی استان کرمان اشاره و بیان کرد: در این راستا نیز این استان رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: در 9 ماهه امسال در حوزه درون شهری 152 تصادف جرحی و هفت هزار و 502 تصادف حرجی رخ داده که 161 نفر در این حوادث کشته و 9 هزار و 152 نفر نیز مجروح شده اند.
فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: تعداد فوت شدگان در حوادث درون شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد کاهش داشته است.
سردار بنی اسدی فر با بیان اینکه مجموع تصادفات درون و برون شهری در استان کرمان 15 درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: این استان رتبه دوم کشوری در کاهش فوتی در حوادث برون شهری را به خود اختصاص داده است.
وی یادآور شد: در سال جاری 110 دوربین کنترل تصویری با همکاری پلیس، استانداری و سایر نهادهای مربوطه در کرمان نصب و راه اندازی می شود.
وی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در 9 ماه امسال بیش از یک هزار و 525 راننده نظامی و انتظامی، 987 نفر راننده مراکز عالی، 6 هزار و 420 راننده وسیله نقلیه و پنج هزار و 150 راکب موتورسکلت را آموزش داده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ارتباط معناداری بین موضوعات اقتصادی و وقوع سرقت ها در سطح جامعه وجود دارد، گفت: پلیس از تمام ظرفیت خود برای کشف سرقت ها استفاده می کند.
سردار بنی اسدی فر با اشاره به اینکه در سال جاری 26 هزار و 46 سرقت عادی در کرمان رخ داده است، خاطرنشان کرد: در مجموع 31 درصد سرقت های رخ داده در این استان، جز سرقت های مهم بوده که 60 درصد آنها تاکنون کشف شده است.
وی گفت: 40 درصد سرقت های مسلحانه برای سرقت اموالی با ارزش کمتر از 10 میلیون ریال بوده است.
وی با اشاره به اینکه وقوع قتل در 9 ماهه امسال 17 درصد کاهش داشته است، افزود: 97 درصد قتل های رخ داده در استان کرمان نیز 9 ماه امسال کشف شده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان به اهم اقدامات انجام شده در حوزه پلیس امنیت عمومی استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: صدور 100 هزار و 644 جلد گواهینامه، دستگیری 189 محکوم تحت تعقیب، متلاشی کردن باندهای گروگانگیری و دستگیری 11 نفر در این راستا و کشف 200 پکیج احتکار شده از جمله این اقدامات است.
وی ادامه داد: بازدید از هشت هزار و 554 واحد صنفی و صدور اخطار برای یک هزار و 969 واحد صنفی متخلف، پلمپ 2 هزار و 691 واحد صنفی متخلف و توقیف 225 خودرو حامل اتباع غیرمجاز نیز در این حوزه انجام شده است.
سردار بنی اسدی فر گفت: در 9 ماه امسال در حوزه پلیس وظیفه عمومی رسیدگی به 2 هزار و 352 پرونده مشمولان غایب، یک هزار و 744 مورد معافیت کفالت و موارد خاص صدور کارت، 2 هزار و 842 معافیت پزشکی منتج به صدور کارت، چهار هزار و 526 معافت تحصیلی دانشجویی و غیره، هشت هزار و 284 اعزام به خدمت مشمولان عادی، صدور سه هزار و 421 مجوز خروج از کشور دانشجویان و غیره و تعویض 10 هزار و 32 کارت پایان خدمت و معافیت انجام شده است.
وی به اقدامات پلیس فتا استان کرمان نیز اشاره و عنوان کرد: طی 9 ماهه امسال 864 جرم در فضای مجازی گزارش و 825 مورد کشف و با این اقدامات، 95 درصد جرائم حوزه سایبری کشف شده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان به افزایش 47 درصدی کشف جرائم پرونده های وارده به پلیس فتا در سال جاری اشاره و بیان کرد: وقوع جرائم در این حوزه نیز 46 درصد رشد داشته است.
سردار بنی اسدی فر عنوان کرد: 35 درصد جرائم سایبری در سال جاری مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی، 25 درصد کلاهبرداری و 18 درصد مزاحمت اینترنتی بوده است.
وی یادآور شد: انگیزه های متهمان جرایم سایبری به ترتیب فراوانی مربوط به انگیزه های ضد اخلاقی، انتقام جویی، تسویه حساب ها و رقابت های شغلی و موارد متفرقه از جمله سرگرمی، کنجکاوی، اثبات توانایی و غیره بوده است.
وی یادآور شد: پلیس فتا استان کرمان در فروردین ماه سال جاری طرح کودک و اینترنت را برگزار کرده که در مجموع یک هزار و 800 دانش آموز در این راستا مورد آموزش قرار گرفته اند.
سردار بنی اسدی فر گفت: در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز در 9 ماه امسال یک هزار و 630 جلسه آموزشی در مدارس، مساجد، ادارات دولتی و اصناف با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی، چهار هزار و 787 خدمات مشاوره فردی در مراکز مشاوره پلیس، 15 مورد تهیه مقاله و تحلیل علمی از جرائم و موضوعات مبتلابه استان، 190 هزار مورد چاپ بروشور و کتابچه آموزشی و تولید و انتشار یک هزار و 965 خبر پلیس انجام شده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان بر مدیریت و ساماندهی اتباع افاغنه در استان کرمان تاکید کرد و ادامه داد: این افراد میهمانانی هستند که صاحبخانه شده اند.
سردار بنی اسدی فر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: رسانه ها در حوزه آموزش های همگانی و انتقال انتظارات مردم و پلیس و احصای ایرادات و نقاط ضعف نقش اساسی بر عهده دارند.
وی با تاکید بر اینکه امنیت جامعه باید حفظ شود ادامه داد: در انعکاس مطالب به جامعه، آرامش مردم و توجه به شرایط کنونی باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد زیرا همه ما سرنشینان یک کشتی هستیم و اگر اقدامی انجام دهیم که جامعه متضرر شود، همه آسیب خواهیم دید.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.