به گزارش ایرنا، محمد میرزاییان شامگاه سه شنبه در نشست کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با موضوع بررسی راهکارهای توسعه تجارت کرمان و افغانستان با حضور هیات تجاری از این کشور افزود: در این زمینه برای تمامی کالاهای تولیدی و صادراتی استان کرمان برنامه داریم.
وی اظهار داشت: وجود برخی از محصولات تولیدی استان کرمان و برخی از معادن و کشاورزی افغانستان زمینه همکاری متقابل تجاری بین 2 کشور را فراهم کرده است.
رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: حضور دانشجویان افغان در دانشگاه های کرمان و نزدیکی مرزهای 2 کشور فرصتی مغتنم برای تقویت روابط تجاری با این کشور است و امیدواریم در راستای مبادلات تجاری مشکلات حمل و نقل و گمرک رفع و مدل مناسبی برای بازرگانی با افغانستان برقرار شود.
وی ادامه داد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان وظیفه توسعه بازار محصولات تولیدی استان و فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری را دارد لذا با رویکرد صادرات محور در بازار هدف کشور افغانستان روابط تجاری خود را تقویت می کنیم.
میرزاییان تصریح کرد: تجاری که فعالیت تجاری با کشور افغانستان دارند را شناسایی کردیم که با تعامل با افغانستان بتوانیم کالاهای تولیدی را رد و بدل کنیم و زمینه سودآوری 2 کشور فراهم شود.
وی افزود: در این زمینه باید ظرفیت های صادراتی استان کرمان را به فعالان اقتصادی افغانستان معرفی و مدل گفتمان با این کشور را بشناسیم.
این فعال اقتصادی استان کرمان گفت: تجار افغانی بسیاری در استان کرمان در بخش پسته و خرما فعالیت می کنند و اطمینان لازم برای تجارت ایران و افغانستان و عرضه محصولات وجود دارد.
وی بیان کرد: باید ذخایر مس و سنگ آهن افغانستان را شناسایی کنیم که در این زمینه نیز همکاری داشته باشیم.
این نشست شامگاه سه شنبه با حضور فعالان بازرگانی استان کرمان و افغانستان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان برگزار شد.
هیات تجاری افغانستان امروز وارد کرمان شد و تا روز جمعه از ظرفیت های این استان برای تقویت مبادلات بازرگانی بازدید می کنند.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.